A Blancco statisztikája szerint sokat javult az androidos telefonok minősége, de még többet fejlődött az Apple készülékeinek megbízhatósága. A jelenlegi iPhone modellek kevesebbszer hibásodnak meg, mint androidos társaik, de az alkalmazások ötször gyakrabban fagynak le rajtuk.
A Blancco adatai alapján nagymértékben javult minden telefon minősége. Az Apple készülékei esetében a hibaarány 65 százalékról 12 százalékra csökkent, míg az androidos gyártók 47 százalékról javítottak 25 százalékra.
Az Apple felhasználóit jelenleg a fülhallgató és a képernyő meghibásodásai zavarják a leggyakrabban, míg az androidos tulajdonosok az akkumulátor töltése és a képernyőzár miatt bosszankodnak a legtöbbet. Az iPhone modellek javulását ugyanakkor árnyalja, hogy az iOS alkalmazások ötször gyakrabban fagynak le, mint a Google operációs rendszerén futók.
Az androidos telefonokat emellett gyakrabban (0,3%) törik fel, mint az iPhone készülékeket (0,08%). Ez mindkét platformon biztonsági problémákhoz vezet, az Apple készülékeiről így tudott egy kártevő két évvel ezelőtt 225 ezer AppleID-t ellopni. A feltörés nemcsak a vírusok terjedését segíti, de az is jellemző, hogy a rootolt androidos telefonok nem indulnak el, a mobilszolgáltatók pedig pluszköltséget számolnak fel az ilyen eszközök javításáért.
A Blancco Mobile Report alapja az adattörléssel és mobildiagnosztikával foglalkozó cég statisztikája, amely a Blancco szoftvereivel világszerte átvizsgált több millió készülék adataiból származik.