Átvágás a nyeremény klíma

Bűnözők élnek vissza a hőségben kitikkadt magyar internetezők figyelmetlenségével. Reklámlevelükben azt ígérik, légkondicionáló berendezéseket fognak kisorsolni, de valójában fizetős sms szolgáltatásra iratkoztatják fel őket.

A vírusirtó szoftvereket gyártó G Data hazai képviselete hívta fel a figyelmet egy magyar nyelvű e-mail reklám terjedésére, mely azt ígéri, hogy légkondicionálót nyerhetünk, ha néhány kérdésre helyesen válaszolunk.

A linkre kattintva egy tetszetős klímát látnak az internetezők, majd néhány kérdésre kell válaszolnia annak, aki szeretné megnyerni az egyik berendezést. Teljesen mindegy, hogy a kérdésekre milyen választ adunk, a weboldal megdicsér minket, hogy ügyesen válaszoltunk.

Ezután következik az átvágás: a nyereményjátékban való részvételhez el kell küldenünk az OK kulcsszót a megadott telefonszámra. Az apróbetűs – a legritkább esetben elolvasott – részben azonban ott áll, hogy minden sms bruttó 1905 forintba fog kerülni.

klima_atvagas1

A G Data szakértője szerint mindez eddig akár lehetne szabályos nyereményjáték is, több jel bizonyítja azonban, hogy átvágásról van szó.

Az első ilyen a nyereményjáték gazdasági irracionalitása. Ha 100 beküldő között sorsol a cég 10 klímát, akkor 10 sms bevétele jut egy berendezés árára, ami mindössze maximálisan 19 ezer forint. A levélszemét küldői ezenkívül kizárólag ingyenes e-mail szolgáltatókat használnak a reklám terjesztésére, és a játékot szervező Virtualink Advisor Ltd. sem ismert vállalkozás az interneten. Az akció futtatására orosz domaineket használnak, a nyereményjátékok leírásában, a szövegekben pedig több helyesírási hibát vétenek.

Emellett a telefonszám, melyre az sms-t el kell küldeni, már ismert arról, hogy hasonló bűnözői tevékenységre használták fel.

Mindez azt támasztja alá, hogy csalásról van szó, amiben az újdonság nem annak módszere, hanem az, hogy már az időjárás változásait is figyelemmel követik bűnözők. Ha rákeresünk a Virtualink Advisor Ltd. nevére, az interneten több nyereményjátékot is találhatunk, de egyikben sem tanácsos részt venni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.