A Facebook úgy reklámozza magát, mint az egyik legjobb platform az interneten a hirdetők számára, amivel leginkább elérhetik a leendő ügyfelet. Könnyű kitalálni, hogy miért: egy több mint 1 milliárdos aktív felhasználói bázissal és egy mindenre kiterjedő nyomkövető analitikával a hirdetők jobban megcélozhatják közönségüket, mint korábban.
Kiváltképp a Facebook új analitikai eszközeinek segítségével. A Pages (Oldalak) használatával még távolabbra elérhetnek, mint valaha. Bár a hashtagek nem igazán váltak be a Facebookon, a cégek mégis közelről vizsgálhatják a felhasználói magatartást az elemző eszközökön keresztül.
Egy új facebookos analitikai eszköz részletes képet fest az oldalak eléréséről a rajongók és nem rajongók esetén, csakúgy, mint az “optimális posztolási időszak” funkció, amely pedig megmutatja az oldalak adminisztrátorai számára, hogy a nap mely szakában a legaktívabb a felhasználói bázisuk. A Facebook Insights (betekintések) lehetővé teszi az adminok részére, hogy szorosan megfigyeljék a felhasználók kiposztolt tartalmakkal kapcsolatban folytatott tevékenységét.
Míg ezek közül egyik sem jelent valami iszonyatos fenyegetést az online adatbiztonságunkra, mielőtt még rátenyerelnénk a “Tetszik” gombra, érdemes kiemelt figyelemmel lenni arra, hogy a cégek hogyan használják fel internetes szokásainkat. “Lájkolni” meglehetősen ártalmatlan dolognak tűnhet, a hirdetők mégis sokféle információt szerezhetnek a facebookos szokásainkról, amikor valaminek a “rajongójának” nyilvánítjuk magunkat.
Forrás: Facecrooks