Komoly következményekkel is járhat, ha túl sok információt teszünk közzé magunkról. A közösségi hálózatokon történő információmegosztás veszélyeiről szóló figyelmeztetések már szokványosak, azonban egy az amerikai egyetemi focibajnokság döntőjében, a Sugar Bowl alatt sugárzott e témához kapcsolódó felhívásra már tényleg felkapják a fejüket az emberek. (Legalábbis az USA-ban…)
Az Allstate Biztosító reklámjában egy betörő online cserkészi be áldozatait, így tudja meg, hogy mikor hagyják el otthonukat. Azután betör a házukba, majd az ellopott tárgyaikat eladásra hirdeti egy weboldalon nevetségesen alacsony áron.
Ezt teszik a valódi bűnözők is, ha gyorsan akarnak pénzhez jutni, jóval értékük alatt adják el a lopott dolgokat. Áldozataik tartózkodási helyét a közösségi hálózatokon ellenőrzik, majd kihasználják az adódó alkalmat.
A reklámban az történik, hogy egy betörő, aki egyben számítógépes kocka is, az áldozat házában tartózkodik és elmondja, hogy észrevette, hogy az itt lakó pár egy másik városból posztolt valamit, ekkor döntötte el, hogy betör hozzájuk, ellopja az értékeiket és online értékesíti őket. „A túlzásba vitt megosztás nem kifizetődő, de így legalább nagyszerű üzleteket köthetünk használt cuccokra”, mondja a betörő a 15 másodperces hirdetés végén.
Úgy tűnik, hogy a pár (a 25 éves Matt és Shannon Moskal), akiket a hirdetési kampányban használtak, valódi személyek és egy piackutatási tanulmány révén szedték össze őket, amely kiderítette, hogy személyes adataikat megosztották különböző közösségi hálózatokon.
Ők ketten, akik egyébként az Allstate Biztosító ügyfelei, belementek, hogy szerepeljenek a kampányban, és azt mondták, hogy a rossz tapasztalat nem változtatta meg azt a szokásukat, hogy nagy mennyiségű információt osszanak meg magukról, azonban arra késztette őket, hogy megválogassák az ismerősöket, akikkel megosztanak bizonyos dolgokat, és hogy finomhangolják az adatvédelmi beállításaikat, hogy ismeretlenek ne férhessenek hozzá „titkaikhoz”.
A biztonsági beállításokat egyszerűen nem szabad figyelmen kívül hagyni! A közösségi hálózatok népszerűségét látva a bűnözők alkalmazkodtak az új technológiához és gyakran nyomozzák le áldozataikat online.
A bűnözők is képesek ugyanúgy használni az internetet, mint bárki más, csakhogy ők azzal a szándékkal teszik ezt, hogy leellenőrizzék a kiszemelt személyek hollétét. A fő forrásaik erre a célra a Facebook, Twitter és a Foursquare.
2014 novemberében egy orosz weboldal IP kamerák élő adását tette közzé, amelyekhez egyszerűen a gyári belépőadatokkal (kb. mint felhasználónév: admin, jelszó: admin) lehetett hozzáférni. Aki ezt közzétette, egyszerűen egy Google kereséssel fedezte fel a kamerákat. A weboldalt leállították és világszerte számos adatvédelmi megfigyelő érdeklődésének középpontjába került, azonban bárki könnyedén felfedezhet újabb gyenge védelemmel ellátott videostreamelő eszközöket a neten és kifürkészheti rajtuk keresztül az áldozatok szokásait.
Forrás: Softpedia