A munkaadók egyre alaposabban vizsgálják a közösségi médiát

Nem titok, hogy a munkáltatók szívesen szimatolják körül a különböző pozíciókra esélyes jelöltek közösségi médiában fellelhető profiljait. A Career Builder nemrégiben kiadott tanulmánya szerint manapság sokkal többen teszik ezt, mint korábban.

A kutatás megállapította, hogy a cégek 52%-a néz utána a jelölteknek a közösségi oldalakon. Ez az arány 2014-ben még csak 43%, 2013-ban 39% volt.

Azonban nem szükségszerűen „terhelő bizonyítékokat” keresnek, 60%-uk úgy nyilatkozott, hogy inkább olyan dolgok után kutatnak, amelyek megerősítik őket, hogy valóban az adott személy a legalkalmasabb jelölt. Persze 21% meg bevallottan okot keres arra, hogy miért is ne alkalmazzon valakit. A tanulmány azt is kiderítette, hogy 48%-a a HR-menedzsereknek talált olyan indokot a kutakodásai során, amiért végül is nem vette fel a jelentkezőt.

Íme a leggyakoribb okok, amelyek tönkretehetik egy potenciális jelölt álmait:

– Illetlen fotók

– Italozás vagy kábítószerezés

– Korábbi munkaadó vagy munkatársak rossz véleménye

– Nem megfelelő kommunikációs képességek

– Pejoratív kommentek

És egy meglepő adat: A munkáltatók 35%-kal kisebb valószínűséggel hívnak be interjúra valakit, ha semmilyen online felületen nem találnak róla információt.

29240014_l

Szerencsére pozitív hozadéka is van ennek a fajta kémkedésnek. A cégek 32%-a állította, hogy olyan adatokat találtak, amely rávette őket, hogy alkalmazzanak valakit.

Ez a tanulmány csak megerősítette mindazt, amit a keményvonalas facebookozók már úgyis tudnak: nem egy rossz ötlet jó képet festeni magunkról a közösségi oldalakon, de szinte életbevágó, ha egy új munkahelyre vadászunk.

Forrás: Facecrooks

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.