Mennyibe kerül az adatvesztés?

Nem egyszerű árcetlit tenni egy vállalati adatvesztésre, hiszen ahhoz a vállalat belső folyamatait jól ismerő szakemberek elemzésére van szükség. És ha meg is születik ez az elemzés, a cégeknek semmi érdekük nagydobra verni, hogy biztonsági rendszereik hiányossága miatt mekkora összeget veszítettek.

A tavaly bejelentett Yahoo-Verizon gigafelvásárlás kapcsán azonban sikerült egy árat megállapítani. És mivel eladás körül lévő, tőzsdén szereplő cégekről van szó, az ár napvilágot is látott. A Verizonnak 350 millió dollárral (102 milliárd forintot) kevesebbet kell fizetnie a Yahoo-ért. Ami „csak” 102 forintot jelent felhasználónként.

Az egy milliárd ember által használt Yahoo-s levelezőrendszert kétszer is sikerült feltörni: egyszer 2013-ban, második alkalommal 2014-ben. Első esetben félmilliárd felhasználó fiókja volt érintett a támadásban, második alkalommal viszont már egy milliárd felhasználóról szóltak a hírek. Mindkét esetben az volt az aggasztó, hogy a hekkereknek több hónapot sikerült háborítatlanul eltölteniük a belső rendszerekben, míg valaki felfedezte és elhárította a támadás következményeit.

A felhasználónevek, jelszavak a feketepiacra kerültek, és vígan adták-vették őket. A G Data szakértői szerint a hasonló jellegű adatszivárgások azért is veszélyesek, mert amellett, hogy a saját személyes levelezését olvashatták el bárkinek a hekkerek, további támadásokkal is próbálkozhattak. A felhasználók többsége ugyanis ugyanazt a jelszót használja a különböző weboldalakhoz és internetes szolgáltatásokhoz.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük