Ha leáll egy vállalat szervere vagy megbénul az informatikai infrastruktúrája, az jelentős költséggel járhat a cég számára. Mégis kevesen használnak hálózatfelügyeleti megoldásokat, amelyek segítségével megelőzhető lenne a szolgáltatások kimaradása.

Az informatikai leállások költségesek és idegesítőek. Elérhetetlenné válik a cég jól menő internetes áruháza, vagy az irodában nem tudnak nyomtatni – csak két példa a számos hibalehetőségre.

Mindeközben kevés vállalat használ úgynevezett hálózatfelügyeleti megoldást, amelynek segítségével folyamatosan monitorozni lehet például egy szerver válaszidejét, vagy akár a nyomtatókban lévő papír mennyiségét. Az így kapott mérőszámokhoz ezután riasztások állíthatóak be, így a rendszergazda idejében értesül arról, ha egy hálózati szolgáltatásban nem kívánt változás áll be.

A hálózatfelügyelet segítségével például azonnal riasztást kaphat az adminisztrátor, ha a vállalat weboldalát szolgáltatásmegtagadással járó támadás (DDoS) éri egy botnetből.

A G DATA Network Monitoring kezelőfelületén a rendszergazdák könnyen áttekinthető módon láthatják a hálózat történéseit. A G DATA Kezelőközpontban elérhető megoldást minden vállalati G DATA ügyfél ingyenesen próbálhatja ki.

 

1 Comment

  1. Moór Ferenc szerint:

    diszkrét célzásnak érzem, hogy egy vasúti forgalomirányító monitorai vannak a képen 😀

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Költséges informatikai kimaradások
A weboldalon sütiket (cookie) használunk, melyek segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával elfogadja Adatkezelési tájékoztatónkat.