• G DATA. Bízzon a német biztonságban. 1985 óta. | GDPR megfelelő vállalati antivírus megoldások és otthoni vírusirtó szoftverek.
  • Segítség
  • Viszonteladóknak
  • Fiókom
G_DATA_CyberDefense_virusirto_antivirus_logo_40G_DATA_CyberDefense_virusirto_antivirus_logo_40G_DATA_CyberDefense_virusirto_antivirus_logo_40G_DATA_CyberDefense_virusirto_antivirus_logo_40
  • OTTHONRA
    • Védelem Windowsra
      • G DATA Total Security
      • G DATA Internet Security
      • G DATA Antivirus
      • Windowsos termékek összehasonlítása
    • Android és MAC OS X
      • G DATA Mobile Security for Android
      • G DATA Antivirus for Mac OS X
    • Védelem az interneten
      • G DATA VPN
  • CÉGEKNEK
    • VÍRUSVÉDELEM
      • G DATA Endpoint Protection
      • G DATA Client Security
      • G DATA Antivirus
      • G DATA Levelezésvédelem
      • Termékek áttekintése és rendszerkövetelmények
    • INFORMÁCIÓK
      • Általános tudnivalók
      • Licencpolitika
      • Árajánlatkérés
      • Esettanulmányok
      • Vállalati demó igénylése
      • Partnereink
  • VÁSÁRLÁS
  • LETÖLTÉS
  • TESZTEK
  • HÍREK
  • G DATA
  • Segítség
  • Viszonteladóknak
  • Fiókom
0

0 Ft

✕
  • Főoldal
  • Hírek és blogbejegyzések
  • Blogbejegyzés
  • Egy repülőgépet is fel lehet törni?

Egy repülőgépet is fel lehet törni?

2017. 12. 7.
Kategóriák
  • Blogbejegyzés
Címkék
  • hacker
  • sérülékenység
Boing 757

Nem laboratóriumi körülmények között, távolról be lehet törni egy repülőgép hálózatába. A hibát az amerikai Egyesült Államok Belbiztonsági Minisztériumának szakemberei egyetemi tanárokkal és az iparág képviselőivel közösen fedezték fel. Az esetről a cikk elsőként a Defense Daily Network weboldalon jelent.

Érhető okokból a szakemberek nem részletezték, hogyan és milyen sebezhetőséget tártak fel, csak annyit árultak el, hogy a rádiós kommunikáción keresztül jutottak a megtámadott repülőgép rendszereihez. A támadáshoz olyan eszközöket használtak, melyek egy repülőtéri ellenőrzésen nem akadnak fel – nem mintha fel kellene őket csempészni a gépre, hiszen a támadás távolról is működik.

A gyártó ismerte a hibát

A hibát egy Boeing 757-es gépen mutatták be, és a meglepő az, hogy a gyártó már több éve tud a sebezhetőségről, de nem tartotta eléggé kritikusnak ahhoz, hogy megossza ezt az ügyfelekkel. A G DATA blogján idézett Boeing sajtóközlemény szerint a szakértői csapat által megosztott információkat hasznosnak ítélik, de úgy gondolják, nincs gyakorlati fontosságuk, mert ez a típusú támadás ritkán fellelhető szakértelmet feltételez. Emiatt nem kezelik általános biztonsági hibaként.

Az is igaz, a repülőgép szoftverét nem lehet kéthavonta patch-elgetni. A kereskedelmi repülőgépeken használt szoftverek tíz évnél idősebbek is lehetnek – egyszer kifejlesztették, kipróbálták őket, működnek, nem változtatnak rajta. Azt is érdemes szem előtt tartani, hogy a repülőgépben lévő hardver és szoftver ugyan lehet régi, de kipróbált is: megbízhatóan teszi a dolgát éveken át – nem hiába, hogy statisztikailag a repülés a közlekedés legbiztonságosabb formája.

Nem olcsó repülőgépet frissíteni

Az is gondot jelent, hogy egy repülőgép rendszerét frissíteni nem egyszerű és nem is olcsó mulatság, miután azok merőben különböznek a földi számítógépektől, hálózati rendszerektől. A hibát feltáró szakértői csapat egyik tagja szerint egyetlen egy sort újra programozni a repülőgép szoftverében egymillió dollárba kerül. És ehhez még hozzáadódik a szoftver frissítésének költsége is, a kényszerű leállás miatti kiesés – a repülőgép csak akkor termel pénzt, ha működik.

A repülőgép gyártók és a pilóták is konzervatívan közelítenek meg minden változtatást a meglévő, kipróbált és működő repülőgépi rendszereken – jogosan. A gyártók nem küldhetnek a levegőbe olyan gépeket, melyek félig működnek, a pilóták pedig 100 százalékban megbíznak a gyártótól származó adatokban. Ha hibát  észlelnek egy adott géptípusban, a gyártó minden légitársaságnak küld figyelmeztetést, hogy a pilóták vagy a karbantartó személyzet mire figyeljen.

IT biztonság legyen szem előtt

A jó hír azonban, hogy az újabb repülőgépeket már úgy tervezték, hogy az IT biztonsági kihívásokat is szem előtt tartották. Az is igaz, a régebbi gépeket nem frissítik az új rendszerekre, egy repülőt 15-20 éven keresztül működtet egy légitársaság. A repülőgép gyártók és a légitársaságok azzal a kihívással szembesülnek, mellyel a több iparág sem tud igazán megküzdeni: egy olyan rendszert kell biztonságossá tenni, melyet nem azzal a gondolattal terveztek meg, hogy egy nap bárki olyan eszközökhöz férhet hozzá, amelyekkel ezeket a rendszereket komoly veszélybe sodorhatja.

 

Megosztás

További cikkek

2025. 05. 30.

AI segítségével próbálták meg Trump kabinetfőnökét megszemélyesíteni


Tovább
2025. 05. 30.

Google Naptáron keresztül támadtak állami célpontokat kínai hackerek


Tovább
2025. 05. 30.

Megjelent az AsyncRAT trójai Rust nyelven újraírt változata


Tovább

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Keresés a cikkek között

Legújabb cikkek

  • 0
    AI segítségével próbálták meg Trump kabinetfőnökét megszemélyesíteni
    2025. 05. 30.
  • 0
    Google Naptáron keresztül támadtak állami célpontokat kínai hackerek
    2025. 05. 30.
  • 0
    Megjelent az AsyncRAT trójai Rust nyelven újraírt változata
    2025. 05. 30.
  • 0
    Az FBI és az Europol megzavarta a több mint 10 millió aktív fertőzésért felelős Lumma kártevő hálózatát
    2025. 05. 22.
  • 0
    A Meta szerint WhatsApp üzeneteken keresztül támadtak meg újságírókat 
    2025. 02. 1.

Értesüljön híreinkről

Válassza ki, hogy milyen hírek érdeklik Önt:

Kategóriák

  • Blogbejegyzés
  • Lakossági tudásbázis
  • Sajtóközlemény
  • Vállalati hírek
  • Vállalati tudásbázis
  • Viszonteladói hírek

Címkék

adathalászat adatszivárgás adatvédelem Adobe Android Apple BankGuard Bitcoin botnet csalás deepray Facebook fbi G DATA GDPR Google hacker Instagram iOS IOT iPhone Jelszó kiberháború kibertámadás koronavírus Kriptovaluta kártevő kémprogram Linux Management Server mesterséges intelligencia MI Microsoft Oroszország OS X Patch Management spam sérülékenység torrent trójai Ukrajna Virus Bulletin Windows zsarolóvírus átverés

Lakossági vírusirtók

Windowsos szoftverek

> G Data Antivirus

> G Data Internet Security

> G Data Total Security

Andoridos szoftverek

> G Data Internet Security for Android

OS X (Mac) szoftverek

> G Data Antivirus for Mac

Vállalati antivírus

Vállalati vírusvédelem

> G Data EndpointProtection

> G Data ClientSecurity

> G Data AntiVirus

Levelezésvédelem

> G Data Levelezésvédelem

Hasznos linkek

Facebook és Twitter

> Csatlakozzon hozzánk a Facebookon

> Iratkozzon fel hírlevelünkre

> Vírusirtó tesztek

> Affiliate Partner Program

Kapcsolat

Elérhetőségek

> Terméktámogatás

G Data e-mail címE-mail címünk:

tamogatas (kukac) virusirto.hu

G Data telefonszámTelefonszámunk:

+36 800 88 528

H-P, 11.00 – 16.00

Nemzetközi terméktámogatás:

+36 1 999 6709
(angol és német nyelven, 0-24)


A G Data vírusirtó szoftverek díjai

Felhasználási feltételek és impresszum | Adatkezelési tájékoztató | Sajtókapcsolat |© Vírusirtó.hu - G Data Antivirus

✕

Belépés

Elfelejtett jelszó?

Fiók létrehozása?

G DATA Magyarország
Sütik kezelése

A legjobb élmény biztosítása érdekében olyan technológiákat használunk, mint a sütik az eszközadatok tárolására és/vagy eléréséhez. Ha beleegyezik ezekbe a technológiákba, akkor olyan adatokat dolgozhatunk fel ezen az oldalon, mint a böngészési viselkedés vagy az egyedi azonosítók. A hozzájárulás elmulasztása vagy visszavonása bizonyos funkciókat és funkciókat hátrányosan érinthet.

Funkcionális Always active
A technikai tárolás vagy hozzáférés feltétlenül szükséges a felhasználó által kifejezetten kért meghatározott szolgáltatás igénybevételének lehetővé tételéhez, vagy kizárólag a kommunikáció elektronikus hírközlő hálózaton történő továbbításának végrehajtásához.
Preferenciák
A technikai tárolás vagy hozzáférés a felhasználó által nem kért preferenciák tárolásának legitim céljához szükséges.
Statisztika
Az a technikai tárhely vagy hozzáférés, amelyet kizárólag statisztikai célokra használnak. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
A technikai tárhely vagy hozzáférés szükséges ahhoz, hogy felhasználói profilokat hozzanak létre reklámküldéshez, vagy hasonló marketing célból követhessék a felhasználót egy webhelyen vagy több webhelyen.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}