• G DATA. Bízzon a német biztonságban. 1985 óta. | GDPR megfelelő vállalati antivírus megoldások és otthoni vírusirtó szoftverek.
  • Segítség
  • Viszonteladóknak
  • Fiókom
G_DATA_CyberDefense_virusirto_antivirus_logo_40G_DATA_CyberDefense_virusirto_antivirus_logo_40G_DATA_CyberDefense_virusirto_antivirus_logo_40G_DATA_CyberDefense_virusirto_antivirus_logo_40
  • OTTHONRA
    • Védelem Windowsra
      • G DATA Total Security
      • G DATA Internet Security
      • G DATA Antivirus
      • Windowsos termékek összehasonlítása
    • Android és MAC OS X
      • G DATA Mobile Security for Android
      • G DATA Antivirus for Mac OS X
    • Védelem az interneten
      • G DATA VPN
  • CÉGEKNEK
    • VÍRUSVÉDELEM
      • G DATA Endpoint Protection
      • G DATA Client Security
      • G DATA Antivirus
      • G DATA Levelezésvédelem
      • Termékek áttekintése és rendszerkövetelmények
    • INFORMÁCIÓK
      • Általános tudnivalók
      • Licencpolitika
      • Árajánlatkérés
      • Esettanulmányok
      • Vállalati demó igénylése
      • Partnereink
  • VÁSÁRLÁS
  • LETÖLTÉS
  • TESZTEK
  • HÍREK
  • G DATA
  • Segítség
  • Viszonteladóknak
  • Fiókom
0

0 Ft

✕
  • Főoldal
  • Hírek és blogbejegyzések
  • Blogbejegyzés
  • Így változtatta meg a járvány a vállalatok kiberbiztonságát

Így változtatta meg a járvány a vállalatok kiberbiztonságát

2020. 08. 11.
Kategóriák
  • Blogbejegyzés
  • Vállalati hírek
Címkék
  • biztonság
  • kiberbiztonság
  • koronavírus

A járvány átalakította a vállalatok kiberbiztonsági prioritásait. Olyan megoldásokra kell összpontosítaniuk, melyek két kiberbiztonsági célt szolgálnak: biztosítják a rugalmas hozzáférést a vállalati rendszerekhez, miközben maximális védelmet érnek el az on-premise vagy a felhőben működő rendszerek számára.

Eseménydúsan telt mindeddig az év az IT szakemberek számára. Nekik kellett biztosítaniuk az a technológiát, mely a koronavírus járvány ellenére tovább működtette a vállalatot. Sok esetben ez azt jelentette, hogy gyorsan valamilyen távmunkamegoldást vezettek be, a mögöttes infrastruktúra azonban általában felkészülés és tesztelés nélkül kezdett el működni. Vagyis a helyzet távolról sem ideális kiberbiztonsági szempontból.

Nőtt a megelőzött fertőzések száma

És mindezt a hackerek is tudják. A G DATA elemzése szerint 30 százalékkal nőtt 2020 első felében a megelőzött vírusfertőzések száma. A magánfelhasználók körében ennél sokkal jelentősebb volt a növekedés, 46 százalékkal több támadást védett ki a német biztonsági cég, mint egy évvel korábban. A rendkívüli növekedés annak köszönhető, hogy az emberek sokkal több időt töltöttek otthon, ahol a magántulajdonban lévő számítógépek kevésbé védettek, mint a vállalati hálózaton belül használt hardverek.

Azonban úgy tűnik, az első támadási hullám lecsengett, a hackerek is vakációznak kicsit. Ez szerencsére ad egy kis időt az IT biztonsági szakembereknek, hogy egy mély lélegzetvétel után végre alaposan körbejárják azt az új biztonsági környezetet, melyben a vállalat működik. És kell is az alapos átgondolás, hiszen azt még mindig nem tudjuk, mikor áll vissza a vállalat a járvány előtti működésre – és hogy ez egyáltalán bekövetkezik valaha. Azt viszont látjuk, hogy a járvány átalakította a vállalatok kiberbiztonsági prioritásait.

Új külső támadási felületek alakultak

Az első nyilvánvaló átalakulás, hogy kiterjedt és új támadási felületek keletkeztek, melyeket a vállalatoknak meg kell védeniük. Míg az elmúlt évtizedekben a vállalati hálózat védelmi megoldásai a határterületre összpontosítottak, a belső hálózat megfigyelésével foglalkoztak és kiterjedtek a szigorú felhasználói jogosultságokra is. Az általános elképzelés az volt, hogy könnyebb megelőzni a hálózati betöréseket, mintsem minden belső hálózat eszközt megerősíteni a támadások előtt.

Azonban amikor a vállalati munkaerő döntő többsége otthonról csatlakozik a céges erőforrásokra, ez a megközelítés nem biztosítja a megfelelő eredményt.

Ez azt jelenti, hogy a cégeknek át kell gondolniuk a teljes hálózatbiztonsági eszközkészletet és a feladatot új perspektívából kell megközelíteniük. A gyakorlatban olyan új biztonsági elképzeléseket vezetnek be, mint a szoftver definiálta peremterület – hiszen a vállalatok on-site és a felhőben is meg szeretnék védeni IT értékeiket. 

A munkaerő IT biztonságtudatának növelése kritikussá vált

A járvány okozta változásban nemcsak az alkalmazottak eszközei váltak sérülékennyé. Sérülékenyek lettek maguk az alkalmazottak is, akik sokkal aktívabb szerepet vállalnak a céges kiberbiztonságban. Elég, ha csak a nemrégi Twitteres történetet idézzük fel, hogy megértsük miért is fontos mindez. A támadásban social engineering eszközökkel szerezték meg a Twitter alkalmazottak azonosítóit, és ezzel a támadók hozzáfértek a közösségi oldal belső adminisztratív eszközeihez. 

Az ehhez hasonló támadások mutatják meg a távmunka veszélyeit. A különböző tanulmányok szerint az alkalmazottak kicsit lazábban veszik a védekezést, mikor a hagyományos irodai falakon kívül, a biztonságosnak vélt otthonban dolgoznak – emiatt is nő a social engineering típusú támadások sikeressége.

És mindez azt jelenti, hogy munkatársak kiberbiztonságra történő oktatása kritikussá vált.

Míg korábban a vállalatok a magasan képzett kiberbiztonsági szakértőkben bízva védték meg hálózatukat, most biztosak kell lenniük abban, hogy minden alkalmazott tudja, hogyan előzheti meg, hogy illetéktelen kezekbe kerüljön a vállalati adat és rendszer. 

Új hozzáférés jogosultsági rendszerek kellenek

A járvány azt is kimutatta, hogy a vállalatoknak ténylegesen komolyan kell venniük a hozzáférési jogosultságokat kezelő megoldásokat és platformokat. Hiszen a távmunka megmutatta, hogy a vállalati hálózaton kívül szinte lehetetlen követni az on-premise és felhős rendszerek használatához szükséges jogosultságokat.

A jelenleg általános gyakorlat az, hogy az új alkalmazott minden rendszerhez és adathoz teljes hozzáférést kap. A legkevésbé jogosult elv szerint (principle of least privileged) az új kollégának szinte semmihez sem adnak hozzáférést. Szükség szerint, szépen lassan kap hozzáférést a különböző rendszerekhez és adatokhoz. Azonban ennek bevezetéséhez a felhasználói jogosultságok központosított kezelésére van szükség. 

Minél több jelszó és felhasználói azonosító van vállalaton belül, annál nagyobb az esély valamely elvesztésére vagy nem megfelelő szintű kezelésére. A vállalatok emiatt a single-sign-on (SSO) megoldások felé fordulnak, és ezt az egy belépési pontos erősítik egy második azonosítási faktorral – és így számolják fel járvány miatt gyorsan kiosztott azonosítókkal kapcsolatos és a hozzáférés jogosultsági rendszerekben kialakult káoszt. 

A cikk forrása: TheHackerNews

A cikkhez a lap alján tud hozzászólni, és mások hozzászólásait is ott olvashatja.

Ha tetszett a cikk:

Megosztás

Ne felejtsen el feliratkozni hírlevelünkre:

Megosztás

További cikkek

2025. 05. 30.

AI segítségével próbálták meg Trump kabinetfőnökét megszemélyesíteni


Tovább
2025. 05. 30.

Google Naptáron keresztül támadtak állami célpontokat kínai hackerek


Tovább
2025. 05. 30.

Megjelent az AsyncRAT trójai Rust nyelven újraírt változata


Tovább

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Keresés a cikkek között

Legújabb cikkek

  • 0
    AI segítségével próbálták meg Trump kabinetfőnökét megszemélyesíteni
    2025. 05. 30.
  • 0
    Google Naptáron keresztül támadtak állami célpontokat kínai hackerek
    2025. 05. 30.
  • 0
    Megjelent az AsyncRAT trójai Rust nyelven újraírt változata
    2025. 05. 30.
  • 0
    Az FBI és az Europol megzavarta a több mint 10 millió aktív fertőzésért felelős Lumma kártevő hálózatát
    2025. 05. 22.
  • 0
    A Meta szerint WhatsApp üzeneteken keresztül támadtak meg újságírókat 
    2025. 02. 1.

Értesüljön híreinkről

Válassza ki, hogy milyen hírek érdeklik Önt:

Kategóriák

  • Blogbejegyzés
  • Lakossági tudásbázis
  • Sajtóközlemény
  • Vállalati hírek
  • Vállalati tudásbázis
  • Viszonteladói hírek

Címkék

adathalászat adatszivárgás adatvédelem Adobe Android Apple BankGuard Bitcoin botnet csalás deepray Facebook fbi G DATA GDPR Google hacker Instagram iOS IOT iPhone Jelszó kiberháború kibertámadás koronavírus Kriptovaluta kártevő kémprogram Linux Management Server mesterséges intelligencia MI Microsoft Oroszország OS X Patch Management spam sérülékenység torrent trójai Ukrajna Virus Bulletin Windows zsarolóvírus átverés

Lakossági vírusirtók

Windowsos szoftverek

> G Data Antivirus

> G Data Internet Security

> G Data Total Security

Andoridos szoftverek

> G Data Internet Security for Android

OS X (Mac) szoftverek

> G Data Antivirus for Mac

Vállalati antivírus

Vállalati vírusvédelem

> G Data EndpointProtection

> G Data ClientSecurity

> G Data AntiVirus

Levelezésvédelem

> G Data Levelezésvédelem

Hasznos linkek

Facebook és Twitter

> Csatlakozzon hozzánk a Facebookon

> Iratkozzon fel hírlevelünkre

> Vírusirtó tesztek

> Affiliate Partner Program

Kapcsolat

Elérhetőségek

> Terméktámogatás

G Data e-mail címE-mail címünk:

tamogatas (kukac) virusirto.hu

G Data telefonszámTelefonszámunk:

+36 800 88 528

H-P, 11.00 – 16.00

Nemzetközi terméktámogatás:

+36 1 999 6709
(angol és német nyelven, 0-24)


A G Data vírusirtó szoftverek díjai

Felhasználási feltételek és impresszum | Adatkezelési tájékoztató | Sajtókapcsolat |© Vírusirtó.hu - G Data Antivirus

✕

Belépés

Elfelejtett jelszó?

Fiók létrehozása?

G DATA Magyarország
Sütik kezelése

A legjobb élmény biztosítása érdekében olyan technológiákat használunk, mint a sütik az eszközadatok tárolására és/vagy eléréséhez. Ha beleegyezik ezekbe a technológiákba, akkor olyan adatokat dolgozhatunk fel ezen az oldalon, mint a böngészési viselkedés vagy az egyedi azonosítók. A hozzájárulás elmulasztása vagy visszavonása bizonyos funkciókat és funkciókat hátrányosan érinthet.

Funkcionális Always active
A technikai tárolás vagy hozzáférés feltétlenül szükséges a felhasználó által kifejezetten kért meghatározott szolgáltatás igénybevételének lehetővé tételéhez, vagy kizárólag a kommunikáció elektronikus hírközlő hálózaton történő továbbításának végrehajtásához.
Preferenciák
A technikai tárolás vagy hozzáférés a felhasználó által nem kért preferenciák tárolásának legitim céljához szükséges.
Statisztika
Az a technikai tárhely vagy hozzáférés, amelyet kizárólag statisztikai célokra használnak. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
A technikai tárhely vagy hozzáférés szükséges ahhoz, hogy felhasználói profilokat hozzanak létre reklámküldéshez, vagy hasonló marketing célból követhessék a felhasználót egy webhelyen vagy több webhelyen.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}