• G DATA. Bízzon a német biztonságban. 1985 óta. | GDPR megfelelő vállalati antivírus megoldások és otthoni vírusirtó szoftverek.
  • Segítség
  • Viszonteladóknak
  • Fiókom
G_DATA_CyberDefense_virusirto_antivirus_logo_40G_DATA_CyberDefense_virusirto_antivirus_logo_40G_DATA_CyberDefense_virusirto_antivirus_logo_40G_DATA_CyberDefense_virusirto_antivirus_logo_40
  • OTTHONRA
    • Védelem Windowsra
      • G DATA Total Security
      • G DATA Internet Security
      • G DATA Antivirus
      • Windowsos termékek összehasonlítása
    • Android és MAC OS X
      • G DATA Mobile Security for Android
      • G DATA Antivirus for Mac OS X
    • Védelem az interneten
      • G DATA VPN
  • CÉGEKNEK
    • VÍRUSVÉDELEM
      • G DATA Endpoint Protection
      • G DATA Client Security
      • G DATA Antivirus
      • G DATA Levelezésvédelem
      • Termékek áttekintése és rendszerkövetelmények
    • INFORMÁCIÓK
      • Általános tudnivalók
      • Licencpolitika
      • Árajánlatkérés
      • Esettanulmányok
      • Vállalati demó igénylése
      • Partnereink
  • VÁSÁRLÁS
  • LETÖLTÉS
  • TESZTEK
  • HÍREK
  • G DATA
  • Segítség
  • Viszonteladóknak
  • Fiókom
0

0 Ft

✕
  • Főoldal
  • Hírek és blogbejegyzések
  • Blogbejegyzés
  • Frissíteni vagy nem frissíteni, az itt a kérdés

Frissíteni vagy nem frissíteni, az itt a kérdés

2021. 05. 7.
Kategóriák
  • Blogbejegyzés
  • Vállalati hírek
Címkék
  • frissítések
  • Patch Management
  • sérülékenység

Az IT-világ komolyan felbolydult, miután több nulladik napi MS Exchange sebezhetőséget fedeztek fel biztonsági szakértők. Az eset felhívta a figyelmet a frissítések fontosságára is , amit újból és újból meg kell ismételnünk.

Március közepén figyelmeztettük olvasóinkat arra, hogy négy kritikus fontosságú MS Exchange sebezhetőséghez adott ki frissítést a gyártó. Április közepén a Microsoft további kettő kritikus sebezhetőséget fedezett fel az Exchange Server 2013, 2016 és 2019 kiadásokban, melyek kihasználásával a támadók távolról átvehetik az ellenőrzést a szerverek felett. A hibákat az amerikai NSA jelentette a gyártónak, így a hacker közösségnek nem volt ideje kihasználni. Mármint a jelentés pillanatáig.

A kritikus jellegű biztonsági hibák esetében rendkívül fontos, hogy a vállalatok milyen gyorsan tudják a sérülékeny rendszereket frissíteni. A márciusban bejelentett MS Exchange hibák esetén még egy héttel a híradások után is több tízezer olyan rendszer volt elérhető az interneten, melyeket nem frissítettek. Ennek hatásait már most is lehet érezni, például az egyre gyakoribb zsarolóvírusos támadásokban.

A késlekedés oka

Hasonló problémákról bármely kritikus sérülékenység esetén beszámolhatnánk. A késlekedés oka több évtizede ugyanaz: a frissítés folyamata nem triviális, a patch-eket tesztelni kell, mielőtt a munkavégzésben használt számítógépekre felteszik azokat a rendszergazdák, vagy az adott frissítést a szakemberek különböző okok miatt nem tartják fontosnak. A helyzetet az sem segíti, hogy az elmúlt időben megnőtt a frissítések gyakorisága, bár a Microsoft védelmére legyen mondva, igyekeztek évi két jelentős frissítésre korlátozni ezt a tevékenységet. Így amikor a rendszergazdák épp végeztek az utolsó simításokkal, már érkezik az újabb frissítés. Ez önmagában is komoly kihívást jelent, de ne feledjük, a szervezetet nem egyetlen alkalmazás működteti.

És itt kezdődik a probléma. Az IT-vezetőség azt gondolja, hogy a rendszergazdák mellékesen a frissítéssel is tudnak foglalkozni – ami lássuk be, valóban mindennapi munkájuk részét képezi. Ha őszinték vagyunk, a gyakorlatban a rendszerek frissen tartása a huszonötödik a fontossági listában. És nem ez a legkreatívabb és legmotiválóbb munka a világon. A munkaerőhiánnyal küszködő IT-részlegek sokszor egyszerűen nem tudnak lépést tartani a frissítésekkel.

Nem csak a patchelés a fontos

Ezen a ponton lépjünk egyet hátra. A biztonság nemcsak frissítésekről és a sérülékenységek foltozásáról szól. Kritikus összetevői a vállalati IT-biztonsági stratégiának, de nem ez minden. A sérülékenységek foltozása mellett olyan biztonsági eszközök és megoldások léteznek, mint a többfaktoros azonosítás, a tűzfalak, IPS, titkosítás, egy jól megtervezett antivírus megoldás, melyet mesterséges intelligencia segít ki, vagy az alkalmazottak biztonsági oktatása. Egyetlen összetevő sem garantálhatja a vállalat biztonságát. Az IT-biztonság több faktor sikeres kombinációja.

Ennek megfelelően, egy sikeres támadás sem egyetlen összetevő gyengeségén, hanem több komponens hibáján múlik. Ha a támadó egy cselekedete vagy egy komponens kiesése a teljes vállalati IT-infrastruktúrát is magával rántja, ott tervezési problémák is vannak.

Mit tehetünk?

A frissítések lassú telepítésének egyik oka, a szervezeti tesztkörnyezetek hiánya. Sokat hangoztatott kifogás, hogy korábban a vállalatok már megégették magukat a kritikus alkalmazás frissítése után. Az eredmény, hogy a gyors frissítés helyett a hosszas teszteléssel foglalkoznak, így nem kockáztatják a mindennapi üzletmenet-folytonosságot. Ez a mindennapos dolog komoly valóságot fed fel: a szervezetek kevésbé félnek a biztonsági incidensektől, mint a frissítés üzletmenet folytonosságára gyakorolt hatásáról.

Ez viszont nem jó. A szervezeteknek tisztán meg kell határoznia, hogy mit frissítsen és hogyan, és főként mikor.

A CVSS (Common Vulnerability Scoring System – nyílt iparági szabvány az IT rendszereket érintő biztonsági rések súlyosságának felmérésére) rendszer jó kiindulópont.

Ennek alapján, minden kritikus biztonsági frissítés telepítését gyorsítani lehet. Nem javasoljuk a tesztelés elhagyását, de ajánljuk, hogy lehetőség szerint minél gyorsabban és hatékonyabban teszteljen a vállalat, hogy minél hamarabb, pár nap alatt telepíthető legyen a kritikus frissítés. Ez idő alatt ideiglenes megoldásokkal, kerülő utakkal, de kezeljük a biztonsági kockázatot.

Eszközök, technikák és folyamatok

Az is a valósághoz tartozik, hogy főleg a kisebb vállalatoknak nincs meg a szükséges eszközük a frissítések menedzselésére. Míg a fontosabb, például Windows frissítésekről a sajtóból is értesülhetnek, addig a kisebb eszközök frissítéséről lemaradhatunk. Megfelelő eszközök, például frissítéseket menedzselő megoldások beszerzésével ez orvosolható.

Ezek után egy terület még mindig komoly kockázatot jelent: az árnyék informatika. Ha az alkalmazottak használnak nem szabványos vállalati programokat, akkor jó ötlet szabványossá tenni azokat. Így az IT ellenőrzése alá vonhatja őket, és frissítésükkel is foglalkozhat.

A frissítés jövője

Az általunk előrelátható jövőben az embereknek továbbra is szükségük lesz programokra, és a milliárdnyi programsor között biztos lesz hibás is. A frissítés továbbra is szükséges rossz marad. Azonban a kritikus frissítések esetében megoldást jelenthet az automatikus patchelés. Hiszen nem azért fejleszti az emberiség a mesterséges intelligenciát, hogy rábízza az unalmas, repetitív feladatokat?

A cikkhez a lap alján tud hozzászólni, és mások hozzászólásait is ott olvashatja.

Ha tetszett a cikk:

Megosztás

Ne felejtsen el feliratkozni hírlevelünkre:

Megosztás

További cikkek

2025. 02. 1.

A Meta szerint WhatsApp üzeneteken keresztül támadtak meg újságírókat 


Tovább
2025. 01. 22.

Miért van szükség vírusirtóra?


Tovább
2025. 01. 17.

Az automatikus elemzések határai


Tovább

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Keresés a cikkek között

Legújabb cikkek

  • 0
    A Meta szerint WhatsApp üzeneteken keresztül támadtak meg újságírókat 
    2025. 02. 1.
  • 0
    Miért van szükség vírusirtóra?
    2025. 01. 22.
  • 0
    Az automatikus elemzések határai
    2025. 01. 17.
  • 0
    Orosz beavatkozás miatt érvénytelenítették a román elnökválasztás első fordulóját
    2024. 12. 11.
  • 0
    Az Egyesült Államok kínai hackert vádol azzal, hogy kihasznált egy nulladik napi sérülést 81 ezer Sophos tűzfalban
    2024. 12. 11.

Értesüljön híreinkről

Válassza ki, hogy milyen hírek érdeklik Önt:

Kategóriák

  • Blogbejegyzés
  • Lakossági tudásbázis
  • Sajtóközlemény
  • Vállalati hírek
  • Vállalati tudásbázis
  • Viszonteladói hírek

Címkék

adathalászat adatszivárgás adatvédelem Adobe Android Apple BankGuard Bitcoin botnet csalás deepray Facebook fbi G DATA GDPR Google hacker Instagram iOS IOT iPhone Jelszó kiberháború kibertámadás koronavírus Kriptovaluta kártevő kémprogram Linux Management Server mesterséges intelligencia MI Microsoft Oroszország OS X Patch Management spam sérülékenység torrent trójai Ukrajna Virus Bulletin Windows zsarolóvírus átverés

Lakossági vírusirtók

Windowsos szoftverek

> G Data Antivirus

> G Data Internet Security

> G Data Total Security

Andoridos szoftverek

> G Data Internet Security for Android

OS X (Mac) szoftverek

> G Data Antivirus for Mac

Vállalati antivírus

Vállalati vírusvédelem

> G Data EndpointProtection

> G Data ClientSecurity

> G Data AntiVirus

Levelezésvédelem

> G Data Levelezésvédelem

Hasznos linkek

Facebook és Twitter

> Csatlakozzon hozzánk a Facebookon

> Iratkozzon fel hírlevelünkre

> Vírusirtó tesztek

> Affiliate Partner Program

Kapcsolat

Elérhetőségek

> Terméktámogatás

G Data e-mail címE-mail címünk:

tamogatas (kukac) virusirto.hu

G Data telefonszámTelefonszámunk:

+36 800 88 528

H-P, 11.00 – 16.00

Nemzetközi terméktámogatás:

+36 1 999 6709
(angol és német nyelven, 0-24)


A G Data vírusirtó szoftverek díjai

Felhasználási feltételek és impresszum | Adatkezelési tájékoztató | Sajtókapcsolat |© Vírusirtó.hu - G Data Antivirus

✕

Belépés

Elfelejtett jelszó?

Fiók létrehozása?

G DATA Magyarország
Sütik kezelése

A legjobb élmény biztosítása érdekében olyan technológiákat használunk, mint a sütik az eszközadatok tárolására és/vagy eléréséhez. Ha beleegyezik ezekbe a technológiákba, akkor olyan adatokat dolgozhatunk fel ezen az oldalon, mint a böngészési viselkedés vagy az egyedi azonosítók. A hozzájárulás elmulasztása vagy visszavonása bizonyos funkciókat és funkciókat hátrányosan érinthet.

Funkcionális Always active
A technikai tárolás vagy hozzáférés feltétlenül szükséges a felhasználó által kifejezetten kért meghatározott szolgáltatás igénybevételének lehetővé tételéhez, vagy kizárólag a kommunikáció elektronikus hírközlő hálózaton történő továbbításának végrehajtásához.
Preferenciák
A technikai tárolás vagy hozzáférés a felhasználó által nem kért preferenciák tárolásának legitim céljához szükséges.
Statisztika
Az a technikai tárhely vagy hozzáférés, amelyet kizárólag statisztikai célokra használnak. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
A technikai tárhely vagy hozzáférés szükséges ahhoz, hogy felhasználói profilokat hozzanak létre reklámküldéshez, vagy hasonló marketing célból követhessék a felhasználót egy webhelyen vagy több webhelyen.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}