• G DATA. Bízzon a német biztonságban. 1985 óta. | GDPR megfelelő vállalati antivírus megoldások és otthoni vírusirtó szoftverek.
  • Segítség
  • Viszonteladóknak
  • Fiókom
G_DATA_CyberDefense_virusirto_antivirus_logo_40G_DATA_CyberDefense_virusirto_antivirus_logo_40G_DATA_CyberDefense_virusirto_antivirus_logo_40G_DATA_CyberDefense_virusirto_antivirus_logo_40
  • OTTHONRA
    • Védelem Windowsra
      • G DATA Total Security
      • G DATA Internet Security
      • G DATA Antivirus
      • Windowsos termékek összehasonlítása
    • Android és MAC OS X
      • G DATA Mobile Security for Android
      • G DATA Antivirus for Mac OS X
    • Védelem az interneten
      • G DATA VPN
  • CÉGEKNEK
    • VÍRUSVÉDELEM
      • G DATA Endpoint Protection
      • G DATA Client Security
      • G DATA Antivirus
      • G DATA Levelezésvédelem
      • Termékek áttekintése és rendszerkövetelmények
    • INFORMÁCIÓK
      • Általános tudnivalók
      • Licencpolitika
      • Árajánlatkérés
      • Esettanulmányok
      • Vállalati demó igénylése
      • Partnereink
  • VÁSÁRLÁS
  • LETÖLTÉS
  • TESZTEK
  • HÍREK
  • G DATA
  • Segítség
  • Viszonteladóknak
  • Fiókom
0

0 Ft

✕
  • Főoldal
  • Hírek és blogbejegyzések
  • Blogbejegyzés
  • Frissíteni vagy nem frissíteni, az itt a kérdés

Frissíteni vagy nem frissíteni, az itt a kérdés

2021. 05. 7.
Kategóriák
  • Blogbejegyzés
  • Vállalati hírek
Címkék
  • frissítések
  • Patch Management
  • sérülékenység

Az IT-világ komolyan felbolydult, miután több nulladik napi MS Exchange sebezhetőséget fedeztek fel biztonsági szakértők. Az eset felhívta a figyelmet a frissítések fontosságára is , amit újból és újból meg kell ismételnünk.

Március közepén figyelmeztettük olvasóinkat arra, hogy négy kritikus fontosságú MS Exchange sebezhetőséghez adott ki frissítést a gyártó. Április közepén a Microsoft további kettő kritikus sebezhetőséget fedezett fel az Exchange Server 2013, 2016 és 2019 kiadásokban, melyek kihasználásával a támadók távolról átvehetik az ellenőrzést a szerverek felett. A hibákat az amerikai NSA jelentette a gyártónak, így a hacker közösségnek nem volt ideje kihasználni. Mármint a jelentés pillanatáig.

A kritikus jellegű biztonsági hibák esetében rendkívül fontos, hogy a vállalatok milyen gyorsan tudják a sérülékeny rendszereket frissíteni. A márciusban bejelentett MS Exchange hibák esetén még egy héttel a híradások után is több tízezer olyan rendszer volt elérhető az interneten, melyeket nem frissítettek. Ennek hatásait már most is lehet érezni, például az egyre gyakoribb zsarolóvírusos támadásokban.

A késlekedés oka

Hasonló problémákról bármely kritikus sérülékenység esetén beszámolhatnánk. A késlekedés oka több évtizede ugyanaz: a frissítés folyamata nem triviális, a patch-eket tesztelni kell, mielőtt a munkavégzésben használt számítógépekre felteszik azokat a rendszergazdák, vagy az adott frissítést a szakemberek különböző okok miatt nem tartják fontosnak. A helyzetet az sem segíti, hogy az elmúlt időben megnőtt a frissítések gyakorisága, bár a Microsoft védelmére legyen mondva, igyekeztek évi két jelentős frissítésre korlátozni ezt a tevékenységet. Így amikor a rendszergazdák épp végeztek az utolsó simításokkal, már érkezik az újabb frissítés. Ez önmagában is komoly kihívást jelent, de ne feledjük, a szervezetet nem egyetlen alkalmazás működteti.

És itt kezdődik a probléma. Az IT-vezetőség azt gondolja, hogy a rendszergazdák mellékesen a frissítéssel is tudnak foglalkozni – ami lássuk be, valóban mindennapi munkájuk részét képezi. Ha őszinték vagyunk, a gyakorlatban a rendszerek frissen tartása a huszonötödik a fontossági listában. És nem ez a legkreatívabb és legmotiválóbb munka a világon. A munkaerőhiánnyal küszködő IT-részlegek sokszor egyszerűen nem tudnak lépést tartani a frissítésekkel.

Nem csak a patchelés a fontos

Ezen a ponton lépjünk egyet hátra. A biztonság nemcsak frissítésekről és a sérülékenységek foltozásáról szól. Kritikus összetevői a vállalati IT-biztonsági stratégiának, de nem ez minden. A sérülékenységek foltozása mellett olyan biztonsági eszközök és megoldások léteznek, mint a többfaktoros azonosítás, a tűzfalak, IPS, titkosítás, egy jól megtervezett antivírus megoldás, melyet mesterséges intelligencia segít ki, vagy az alkalmazottak biztonsági oktatása. Egyetlen összetevő sem garantálhatja a vállalat biztonságát. Az IT-biztonság több faktor sikeres kombinációja.

Ennek megfelelően, egy sikeres támadás sem egyetlen összetevő gyengeségén, hanem több komponens hibáján múlik. Ha a támadó egy cselekedete vagy egy komponens kiesése a teljes vállalati IT-infrastruktúrát is magával rántja, ott tervezési problémák is vannak.

Mit tehetünk?

A frissítések lassú telepítésének egyik oka, a szervezeti tesztkörnyezetek hiánya. Sokat hangoztatott kifogás, hogy korábban a vállalatok már megégették magukat a kritikus alkalmazás frissítése után. Az eredmény, hogy a gyors frissítés helyett a hosszas teszteléssel foglalkoznak, így nem kockáztatják a mindennapi üzletmenet-folytonosságot. Ez a mindennapos dolog komoly valóságot fed fel: a szervezetek kevésbé félnek a biztonsági incidensektől, mint a frissítés üzletmenet folytonosságára gyakorolt hatásáról.

Ez viszont nem jó. A szervezeteknek tisztán meg kell határoznia, hogy mit frissítsen és hogyan, és főként mikor.

A CVSS (Common Vulnerability Scoring System – nyílt iparági szabvány az IT rendszereket érintő biztonsági rések súlyosságának felmérésére) rendszer jó kiindulópont.

Ennek alapján, minden kritikus biztonsági frissítés telepítését gyorsítani lehet. Nem javasoljuk a tesztelés elhagyását, de ajánljuk, hogy lehetőség szerint minél gyorsabban és hatékonyabban teszteljen a vállalat, hogy minél hamarabb, pár nap alatt telepíthető legyen a kritikus frissítés. Ez idő alatt ideiglenes megoldásokkal, kerülő utakkal, de kezeljük a biztonsági kockázatot.

Eszközök, technikák és folyamatok

Az is a valósághoz tartozik, hogy főleg a kisebb vállalatoknak nincs meg a szükséges eszközük a frissítések menedzselésére. Míg a fontosabb, például Windows frissítésekről a sajtóból is értesülhetnek, addig a kisebb eszközök frissítéséről lemaradhatunk. Megfelelő eszközök, például frissítéseket menedzselő megoldások beszerzésével ez orvosolható.

Ezek után egy terület még mindig komoly kockázatot jelent: az árnyék informatika. Ha az alkalmazottak használnak nem szabványos vállalati programokat, akkor jó ötlet szabványossá tenni azokat. Így az IT ellenőrzése alá vonhatja őket, és frissítésükkel is foglalkozhat.

A frissítés jövője

Az általunk előrelátható jövőben az embereknek továbbra is szükségük lesz programokra, és a milliárdnyi programsor között biztos lesz hibás is. A frissítés továbbra is szükséges rossz marad. Azonban a kritikus frissítések esetében megoldást jelenthet az automatikus patchelés. Hiszen nem azért fejleszti az emberiség a mesterséges intelligenciát, hogy rábízza az unalmas, repetitív feladatokat?

A cikkhez a lap alján tud hozzászólni, és mások hozzászólásait is ott olvashatja.

Ha tetszett a cikk:

Megosztás

Ne felejtsen el feliratkozni hírlevelünkre:

Megosztás

További cikkek

2025. 05. 30.

AI segítségével próbálták meg Trump kabinetfőnökét megszemélyesíteni


Tovább
2025. 05. 30.

Google Naptáron keresztül támadtak állami célpontokat kínai hackerek


Tovább
2025. 05. 30.

Megjelent az AsyncRAT trójai Rust nyelven újraírt változata


Tovább

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Keresés a cikkek között

Legújabb cikkek

  • 0
    AI segítségével próbálták meg Trump kabinetfőnökét megszemélyesíteni
    2025. 05. 30.
  • 0
    Google Naptáron keresztül támadtak állami célpontokat kínai hackerek
    2025. 05. 30.
  • 0
    Megjelent az AsyncRAT trójai Rust nyelven újraírt változata
    2025. 05. 30.
  • 0
    Az FBI és az Europol megzavarta a több mint 10 millió aktív fertőzésért felelős Lumma kártevő hálózatát
    2025. 05. 22.
  • 0
    A Meta szerint WhatsApp üzeneteken keresztül támadtak meg újságírókat 
    2025. 02. 1.

Értesüljön híreinkről

Válassza ki, hogy milyen hírek érdeklik Önt:

Kategóriák

  • Blogbejegyzés
  • Lakossági tudásbázis
  • Sajtóközlemény
  • Vállalati hírek
  • Vállalati tudásbázis
  • Viszonteladói hírek

Címkék

adathalászat adatszivárgás adatvédelem Adobe Android Apple BankGuard Bitcoin botnet csalás deepray Facebook fbi G DATA GDPR Google hacker Instagram iOS IOT iPhone Jelszó kiberháború kibertámadás koronavírus Kriptovaluta kártevő kémprogram Linux Management Server mesterséges intelligencia MI Microsoft Oroszország OS X Patch Management spam sérülékenység torrent trójai Ukrajna Virus Bulletin Windows zsarolóvírus átverés

Lakossági vírusirtók

Windowsos szoftverek

> G Data Antivirus

> G Data Internet Security

> G Data Total Security

Andoridos szoftverek

> G Data Internet Security for Android

OS X (Mac) szoftverek

> G Data Antivirus for Mac

Vállalati antivírus

Vállalati vírusvédelem

> G Data EndpointProtection

> G Data ClientSecurity

> G Data AntiVirus

Levelezésvédelem

> G Data Levelezésvédelem

Hasznos linkek

Facebook és Twitter

> Csatlakozzon hozzánk a Facebookon

> Iratkozzon fel hírlevelünkre

> Vírusirtó tesztek

> Affiliate Partner Program

Kapcsolat

Elérhetőségek

> Terméktámogatás

G Data e-mail címE-mail címünk:

tamogatas (kukac) virusirto.hu

G Data telefonszámTelefonszámunk:

+36 800 88 528

H-P, 11.00 – 16.00

Nemzetközi terméktámogatás:

+36 1 999 6709
(angol és német nyelven, 0-24)


A G Data vírusirtó szoftverek díjai

Felhasználási feltételek és impresszum | Adatkezelési tájékoztató | Sajtókapcsolat |© Vírusirtó.hu - G Data Antivirus

✕

Belépés

Elfelejtett jelszó?

Fiók létrehozása?

G DATA Magyarország
Sütik kezelése

A legjobb élmény biztosítása érdekében olyan technológiákat használunk, mint a sütik az eszközadatok tárolására és/vagy eléréséhez. Ha beleegyezik ezekbe a technológiákba, akkor olyan adatokat dolgozhatunk fel ezen az oldalon, mint a böngészési viselkedés vagy az egyedi azonosítók. A hozzájárulás elmulasztása vagy visszavonása bizonyos funkciókat és funkciókat hátrányosan érinthet.

Funkcionális Always active
A technikai tárolás vagy hozzáférés feltétlenül szükséges a felhasználó által kifejezetten kért meghatározott szolgáltatás igénybevételének lehetővé tételéhez, vagy kizárólag a kommunikáció elektronikus hírközlő hálózaton történő továbbításának végrehajtásához.
Preferenciák
A technikai tárolás vagy hozzáférés a felhasználó által nem kért preferenciák tárolásának legitim céljához szükséges.
Statisztika
Az a technikai tárhely vagy hozzáférés, amelyet kizárólag statisztikai célokra használnak. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
A technikai tárhely vagy hozzáférés szükséges ahhoz, hogy felhasználói profilokat hozzanak létre reklámküldéshez, vagy hasonló marketing célból követhessék a felhasználót egy webhelyen vagy több webhelyen.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}