A .pst fájlok tömörített fájlok, így hiába tartalmaznak több ezer e-mailt, egyetlen fertőzött e-mail kiszedése nem lehetséges kívülről.
A G DATA, mielőtt karanténba zárja a .pst fájlt, egy figyelmeztetést jelenít meg, amely leírja, hogy az archívum karanténba mozgatása esetében a teljes archívum blokkolásra kerül. Javasoljuk, hogy a .pst fájlokat ne helyezze karanténba, és hagyja ki az ütemezett víruskeresésből.
Amennyiben a figyelmeztetés ellenére a felhasználó a karanténba mozgatás mellett dönt, a teljes levelezés blokkolásra kerül. Ilyenkor a következő megoldásokat próbálhatjuk meg:
- Elképzelhető, hogy a .pst fájl visszaállítása azért nem sikeres, mert az Outlook automatikusan létrehozott egy új .pst fájlt, amelyet ugyanúgy outlook.pst-nek nevezett el. Ezért ha létrejött új .pst fájl, akkor azt keresse meg és törölje a gépről, mert ugyanabba a mappába ugyanazzal a fájlnévvel nem lehet két .pst fájlt visszaállítani.
- Nyissa meg a G DATA karantént. Ha megnyitja az alkalmazást, elvileg látnia kell a .pst fájlt a karanténban. Állítsa helyre a fájlt.
- Ha új helyre állítja vissza a .pst fájlt, akkor az Outlookban azt először fel kell csatolnia a programhoz (meg kell mondani az Outlooknak, hogy hol keresse a .pst fájlt).
A jövőben javasoljuk, hogy a .pst fájlokat NE mozgassa a karanténba.
Vállalati termékek esetében a .pst fájlokat érdemes kihagyni az ütemezett víruskeresések köréből, és a kézi indítású víruskeresésekből is.
A vírusos levelek megkeresésére az Outlookba épülő G DATA Outlook plugin szolgál. Ezzel tudja megkeresni a kártevőt tartalmazó leveleket, de a leveleket a .pst fájlok szerkezete miatt a G DATA sem tudja törölni. Így a fertőzőtt leveleket egyesével, kézzel kell törölni a levelezésből.
Túl sok fertőzött e-mailt tartalmazó .pst fájlok esetében azt javasoljuk, hogy nyisson új .pst fájlt!