• G DATA. Bízzon a német biztonságban. 1985 óta. | GDPR megfelelő vállalati antivírus megoldások és otthoni vírusirtó szoftverek.
  • Segítség
  • Viszonteladóknak
  • Fiókom
G_DATA_CyberDefense_virusirto_antivirus_logo_40G_DATA_CyberDefense_virusirto_antivirus_logo_40G_DATA_CyberDefense_virusirto_antivirus_logo_40G_DATA_CyberDefense_virusirto_antivirus_logo_40
  • OTTHONRA
    • Védelem Windowsra
      • G DATA Total Security
      • G DATA Internet Security
      • G DATA Antivirus
      • Windowsos termékek összehasonlítása
    • Android és MAC OS X
      • G DATA Mobile Security for Android
      • G DATA Antivirus for Mac OS X
    • Védelem az interneten
      • G DATA VPN
  • CÉGEKNEK
    • VÍRUSVÉDELEM
      • G DATA Endpoint Protection
      • G DATA Client Security
      • G DATA Antivirus
      • G DATA Levelezésvédelem
      • Termékek áttekintése és rendszerkövetelmények
    • INFORMÁCIÓK
      • Általános tudnivalók
      • Licencpolitika
      • Árajánlatkérés
      • Esettanulmányok
      • Vállalati demó igénylése
      • Partnereink
  • VÁSÁRLÁS
  • LETÖLTÉS
  • TESZTEK
  • HÍREK
  • G DATA
  • Segítség
  • Viszonteladóknak
  • Fiókom
0

0 Ft

✕
  • Főoldal
  • Hírek és blogbejegyzések
  • Blogbejegyzés
  • Oktatással a zsarolóvírusok ellen

Oktatással a zsarolóvírusok ellen

2018. 12. 12.
Kategóriák
  • Blogbejegyzés
Címkék
G DATA Oktatással a zsarolóvírusok ellen

A legtöbb biztonsági incidensnek kevesebb fájó következménye lenne, ha a vállalat minden munkatársa tudná, hogy mit kell tennie vészhelyzet esetén. Például olyankor, ha a számítógépét egy zsarolóvírus fertőzi meg.

Kovács úr egy közepes nagyságú, 96 alkalmazottat foglalkoztató műszaki vállalat könyvelési osztályán dolgozik. Péntek délután van, és a legtöbb munkatársához hasonlóan ő is szeretné időben befejezni a feladatait, hogy jól megérdemelt hétvégi pihenése elkezdődhessen. Egy e-mail formájában azonban váratlan akadállyal találkozik.

– Nagyszerű, egy újabb beszállító, aki pillanatokkal a határidő előtt adja le számláját!

Kicsit bosszankodva ugyan, de Kovács úr kinyitja a levelet, nem szeretne dolga végezetlenül hazamenni. Rákattint a csatolmányra, és már nyomtatná is ki, amikor számítógépe hirtelen lefagy. Szeme sarkából még látja, hogy egy pár fájl az Intézőben hirtelen módosul, majd hirtelen megjelenik egy felirat: „Your files have been encrypted”. Egy gyors Google keresés, és már biztos abban, hogy egy zsarolóvírus fertőzte meg a gépét.

Kovács úr a problémát sikeresen azonosította, így gyorsan az IT részlegre szalad. Az informatikusok irodája azonban már teljesen üres, senki sincs benn. A folyosón találkozik hazafelé igyekvő kollégájával, aki megerősíti, hogy az IT-s kollégák már egy órával hamarabb elmentek. Riadtan tárcsázza a céges mobiltelefonokat, de senki sem veszi fel. Kovács úr magára maradt.

Ezen idő alatt a zsarolóvírus viszont megtalálta az útját a többi hálózatra csatlakoztatott számítógép felé, és minden adatot titkosított.

Pedig a legelső teendő ebben az esetben a fertőzött számítógép minden hálózati csatlakozását megszüntetni, hogy a zsarolóvírus ne tudjon tovább terjedni. Ezzel a legtöbb kártevő esetében hatékonyan csökkenthetjük a fertőzés terjedésének kockázatát. Hiszen a zsarolóvírushoz hasonló kártevők a maximális profitot tartják szem előtt, így gyorsan tovább terjednek a hálózatra csatlakoztatott többi számítógépre. Ha időben észbe kapunk és hamar cselekszünk, akkor a hálózati kapcsolat megszüntetésével megelőzhetjük a nagyobb bajt.

Fontos az oktatás

Ehhez az alkalmazottaknak meg kell tanítani az IT biztonság alapjait – ahogy feltételezett forgatókönyvünk esetében ez meg is történt. Ami viszont elmaradt: nem határozták meg, hogy kiberbiztonsági esemény bekövetkeztekor kit és hogyan lehet riasztani. Ha a kollégák tisztában vannak az IT biztonság alapjaival, biztosak lehetünk benne, hogy csak indokolt esetben riasztják informatikusokat. De lássuk be, még mindig jobb több hamis riasztást kezelni, mint egy valós támadásnak áldozatul esni.

A vállalatvezető felelőssége felkészíteni a kollégákat arra, hogy felismerjék az IT biztonsági eseményeket és jelentsék is azokat. Ha a kollégák attól félnek, hogy őket vonják felelősségre egy adott incidensért, akkor inkább szóba sem hozzák a rendkívüli IT-s eseményeket. Így eshet meg, hogy egy hacker éveken keresztül szabadon garázdálkodhat az IT rendszereinkben.

A vállalati irodákat már felkészítették arra, hogy tűz esetén mi a teendő, kit kell riasztani, hol találhatóak a tűz eloltásához szükséges eszközök, merre vannak a menekülési útvonalak. Ennek példájára érdemes lenne egy, a külső látogatók számára nem elérhető, de központi helyre kihelyezni az IT biztonsági információkat. Így mindenki számára nyilvánvaló lenne: ha kifogy a toner vagy a jelszó cseréjére szólít fel a rendszer, az nem IT biztonsági incidens. Tájékoztatást kaphatnak a munkatársaink arról, hogy mi a teendő IT biztonsági esemény bekövetkezésekor. A hálózati kapcsolat vagy a gép áramellátásának megszüntetése például megakadályozhatja a veszély tovább terjedését.

IT biztonsági tippek vállalatoknak

  • Oktatással segítsünk munkatársainknak felismerni az IT biztonsági incidenseket.
  • Írjuk le pontról-pontra, hogy mi a teendő, és kit és hogyan kell riasztani biztonsági incidens esetén.
  • Beszéljünk alkalmazottjainkkal az IT biztonságról, az IT rendszerekről, így a szokatlan eseményeket korábban felfedezik és jelentik a munkatársak.
Megosztás

További cikkek

2025. 02. 1.

A Meta szerint WhatsApp üzeneteken keresztül támadtak meg újságírókat 


Tovább
2025. 01. 22.

Miért van szükség vírusirtóra?


Tovább
2025. 01. 17.

Az automatikus elemzések határai


Tovább

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Keresés a cikkek között

Legújabb cikkek

  • 0
    A Meta szerint WhatsApp üzeneteken keresztül támadtak meg újságírókat 
    2025. 02. 1.
  • 0
    Miért van szükség vírusirtóra?
    2025. 01. 22.
  • 0
    Az automatikus elemzések határai
    2025. 01. 17.
  • 0
    Orosz beavatkozás miatt érvénytelenítették a román elnökválasztás első fordulóját
    2024. 12. 11.
  • 0
    Az Egyesült Államok kínai hackert vádol azzal, hogy kihasznált egy nulladik napi sérülést 81 ezer Sophos tűzfalban
    2024. 12. 11.

Értesüljön híreinkről

Válassza ki, hogy milyen hírek érdeklik Önt:

Kategóriák

  • Blogbejegyzés
  • Lakossági tudásbázis
  • Sajtóközlemény
  • Vállalati hírek
  • Vállalati tudásbázis
  • Viszonteladói hírek

Címkék

adathalászat adatszivárgás adatvédelem Adobe Android Apple BankGuard Bitcoin botnet csalás deepray Facebook fbi G DATA GDPR Google hacker Instagram iOS IOT iPhone Jelszó kiberháború kibertámadás koronavírus Kriptovaluta kártevő kémprogram Linux Management Server mesterséges intelligencia MI Microsoft Oroszország OS X Patch Management spam sérülékenység torrent trójai Ukrajna Virus Bulletin Windows zsarolóvírus átverés

Lakossági vírusirtók

Windowsos szoftverek

> G Data Antivirus

> G Data Internet Security

> G Data Total Security

Andoridos szoftverek

> G Data Internet Security for Android

OS X (Mac) szoftverek

> G Data Antivirus for Mac

Vállalati antivírus

Vállalati vírusvédelem

> G Data EndpointProtection

> G Data ClientSecurity

> G Data AntiVirus

Levelezésvédelem

> G Data Levelezésvédelem

Hasznos linkek

Facebook és Twitter

> Csatlakozzon hozzánk a Facebookon

> Iratkozzon fel hírlevelünkre

> Vírusirtó tesztek

> Affiliate Partner Program

Kapcsolat

Elérhetőségek

> Terméktámogatás

G Data e-mail címE-mail címünk:

tamogatas (kukac) virusirto.hu

G Data telefonszámTelefonszámunk:

+36 800 88 528

H-P, 11.00 – 16.00

Nemzetközi terméktámogatás:

+36 1 999 6709
(angol és német nyelven, 0-24)


A G Data vírusirtó szoftverek díjai

Felhasználási feltételek és impresszum | Adatkezelési tájékoztató | Sajtókapcsolat |© Vírusirtó.hu - G Data Antivirus

✕

Belépés

Elfelejtett jelszó?

Fiók létrehozása?

G DATA Magyarország
Sütik kezelése

A legjobb élmény biztosítása érdekében olyan technológiákat használunk, mint a sütik az eszközadatok tárolására és/vagy eléréséhez. Ha beleegyezik ezekbe a technológiákba, akkor olyan adatokat dolgozhatunk fel ezen az oldalon, mint a böngészési viselkedés vagy az egyedi azonosítók. A hozzájárulás elmulasztása vagy visszavonása bizonyos funkciókat és funkciókat hátrányosan érinthet.

Funkcionális Always active
A technikai tárolás vagy hozzáférés feltétlenül szükséges a felhasználó által kifejezetten kért meghatározott szolgáltatás igénybevételének lehetővé tételéhez, vagy kizárólag a kommunikáció elektronikus hírközlő hálózaton történő továbbításának végrehajtásához.
Preferenciák
A technikai tárolás vagy hozzáférés a felhasználó által nem kért preferenciák tárolásának legitim céljához szükséges.
Statisztika
Az a technikai tárhely vagy hozzáférés, amelyet kizárólag statisztikai célokra használnak. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
A technikai tárhely vagy hozzáférés szükséges ahhoz, hogy felhasználói profilokat hozzanak létre reklámküldéshez, vagy hasonló marketing célból követhessék a felhasználót egy webhelyen vagy több webhelyen.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}