Hétfőn számos Xbox felhasználó jelezte, hogy nem tud az Xbox Live hálózatához csatlakozni, a konzoljaik a 80151909 hibakódot mutatták, egy olyan kódot, amely azt jelzi, ha probléma adódik a játékos profil letöltésével.
A Lizard Squad (Gyík Egység), a magukat csak szerényen „a DDoS királyainak” nevező csapat vállalt felelősséget ezért az akcióért, ami állításuk szerint csak egy kis bemelegítés volt az ünnepekre.
Miután a követőiknek eldicsekedtek az ideges Xbox Live felhasználók által a Twitteren kavart viharral, még rátettek egy lapáttal, beígérve a jóval nagyobb támadást.
Augusztus végén a csapat olyan bejelentést tett a Pastebinen, hogy feloszlatják magukat, mert már elérték a kitűzött céljukat azzal, hogy megfelelő mértékű rombolást vittek véghez a játékos közösségekben az elmúlt két hétben.
A posztban azt is írták, hogy kíváncsiak voltak, hogy el tudják-e kerülni a lebukást „és hogy megtapasztalják az anarchia borzongató érzését”.
Azonban mégsem álltak le a túlterheléses támadásokkal, és a szolgáltatások továbbra is elszenvedik a gyíkok akcióit.
A DDoS okozta költségeket nem lehet figyelmen kívül hagyni. Utalva a legutóbbi ilyen incidensekre, Igal Zeifman, az Incapsula kutatója azt mondta, hogy a DDoS trend valószínűleg folytatódni fog, és ez két okra is visszavezethető: az első az ár, mivel egy közepes méretű támadás 50 dollárból is kihozható, a második pedig az ilyen támadások azonnali és széles körű hatása.
Amíg a motiváció érdekes az ilyen tevékenység mögött, Zeifman előállt egy-két teóriával: „a dühös játékosok bosszúra szomjaznak a moderátorok ellen, akik kirúgták őket a közösségből valamilyen kihágás miatt”. Vagy a riválisok a játékos rendszerekben keresik a lehetőségét, hogy hogyan szerezhetnének nagyobb részesedést virtuális áruk bolhapiacán. Ezek az emberek tisztában vannak a rendszerleállások költségeivel.
A túlterheléses támadásokat arra találták ki, hogy egyes szolgáltatások tevékenységét akadályozzák azáltal, hogy elárasztják a rendszert hatalmas mennyiségű felesleges adattal, amelyet a szerverek már nem bírnak kezelni. Ezek célja mindössze annyi, hogy egyes szolgáltatók rendszereit a földre vigyék.
A pénzügyi vonatkozása „csupán” annyi a támadásnak, hogy orvosolni kell a problémát és visszaállítani a szolgáltatást. Az Incapsula novemberi jelentése szerint egy ilyen incidens átlagos költsége kb. 40 ezer dollár óránként, azonban néhány cég belefutott már 100 ezer dolláros óránkénti költségbe is.
Forrás: Softpedia