Könnyed betörés a Dropboxba

Néhány héttel ezelőtt számos felhasználó észlelhette, hogy spamek árasztották el azt az e-mail címüket, melyet kizárólag a Dropboxhoz használtak, és senki mással nem osztottak meg. Az eset túlmutat az egyszerű biztonsági kérdéseken.

Az oldalt ugyan nem hackelték meg, ahogy pár ügybuzgó blogger azonnal világgá kürtölte, de azért rendes felfordulást találtak a Dropbox munkatársai. A felhasználók e-mail címei egy belső projekten dolgozó alkalmazott saját Dropbox fiókjából szivárogtak ki.

Az történt, hogy egy másik oldat törtek fel és onnan kerültek ki felhasználói név/jelszó kombinációk. Azonban számos Dropbox felhasználó, beleértve az említett alkalmazottat is, ugyanazt a felhasználói nevet és jelszót használta a Dropboxon és feltört oldalon is. Ezek után a támadók a lopott azonosítókkal jó néhány Dropbox fiókba bejutottak, köztük az alkalmazottéba is, ahol aztán megtalálták az e-mail listát, amelyet spammelésre használtak fel a későbbiekben.

Tehát a Dropboxot magát nem törték fel, azonban nem lehet szó nélkül elmenni egy ilyen akció mellett. A jelszavak újrafelhasználása gyakori probléma, és az egyszeri felhasználó részéről még valamelyest el is fogadható. Azonban nem egy Dropbox dolgozó esetében, akinek jobban kellene ismerni a biztonsági szabályokat, különösen szenzitív információ kezelése esetén.

Másrészt felmerül a kérdés, hogy mit keresett a Dropbox felhasználók e-mail címlistája egy alkalmazott fiókjában?! Valószínűleg szükségesek voltak a belső projekthez, amin dolgozott, de intézkedni kellett volna a biztonságosabb tárolásukról.

A Dropbox mindössze ezért okolható, ám mi aggódhatunk a hasonló cégek belső biztonsági politikájáért és kultúrájáért. Korábban napvilágra került esetek és annak ellenére, hogy rengeteg ember még több adatát tárolják, a Dropbox vagy nem gondolja, hogy a biztonsági kérdések igenis fontosak, vagy csak nem képesek prioritásként kezelni a biztonsági intézkedéseket a cégnél.

Az eset után a Dropbox fogadkozott, hogy új eljárásokat vezetnek be, mint a kéttényezős autentikáció, a bejelentkezési helyek feljegyzése és tárolása. Elsősorban azonban szemléletváltásra lenne szükség az internetbiztonság kérdéskörében.

Forrás: Softpedia

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük