A Kaspersky és a B2B International 5500 céget és 26 országot felölelő felmérése világított rá az IT infrastruktúrák biztonságossá tételének kiemelt fontosságára, ugyanis a betörések folytán kiszivárgott adatok a nagy cégeknek általában 551 ezer dollárba, a kis- és közepes vállalkozásoknak 38 ezer dollárba kerülnek.
A betörések utáni munkamenet helyreállítására további 69 ezer és 8 ezer dollárokat költhetnek el a különböző méretű cégek.
A felmérésben részt vevő cégek esetében 10-ből 9 átesett már hasonló, az adataikat célzó támadáson, és 46%-uk ismerte el, hogy létfontosságú, érzékeny információkat is elvesztett ily módon.
A direkt költségeket az IT tanácsadók (a cégek 69%-ánál), kockázatelemző tanácsadók (43%), jogászok és jogtanácsosok (37%), fizikai biztonsággal foglalkozó szakemberek (36%), revizorok és könyvelők (35%), menedzsment-tanácsadók (35%) és PR-tanácsadók (24%) ideiglenes alkalmazása jelenti.
A közvetett költségek pedig azok, amelyek a külsős partnerek hibáiból, alkalmazottak csalásaiból, kiber-kémtevékenységből, hálózati betörésekből, hackelésből, szándékos és véletlen kiszivárogtatásból, adathalászat okozta veszteségből, kártevőfertőzésekből, túlterheléses támadásokból, szoftversérülékenységek jelenlétéből fakadnak.
A jelentés rámutat, hogy a cégek egyre komolyabban veszik a biztonságukat veszélyeztető betöréseket, főként az előző évekhez képest. Az IT szakemberek és a menedzsmentjük a legjobban attól retteg, hogy akár ideiglenesen is elveszíthetik a hozzáférést létfontosságú üzleti információkhoz (50%).
A második helyen a félelmek sorában a betörések következményei állnak, mint a cég hitelességének elvesztése (43%), más cégekkel való üzletelés képességének ideiglenes elvesztése (38%), jövőbeli szerződések, megbízások elvesztése (30%) és az infrastruktúra helyreállítására alkalmazott IT szakértők díjazásából fakadó költségek (25%).
A tanulmány azt is felfedi, hogy minden öt betörésből csak egy lesz hír a médiában. Ami még rosszabb, hogy az érintett ügyfelek csak mindössze 44%-át tájékoztatják, és csak az esetek 29%-ában veszik fel a kapcsolatot az illetékes hatóságokkal.
Forrás: Softpedia