• G DATA. Bízzon a német biztonságban. 1985 óta. | GDPR megfelelő vállalati antivírus megoldások és otthoni vírusirtó szoftverek.
  • Segítség
  • Viszonteladóknak
  • Fiókom
G_DATA_CyberDefense_virusirto_antivirus_logo_40G_DATA_CyberDefense_virusirto_antivirus_logo_40G_DATA_CyberDefense_virusirto_antivirus_logo_40G_DATA_CyberDefense_virusirto_antivirus_logo_40
  • OTTHONRA
    • Védelem Windowsra
      • G DATA Total Security
      • G DATA Internet Security
      • G DATA Antivirus
      • Windowsos termékek összehasonlítása
    • Android és MAC OS X
      • G DATA Mobile Security for Android
      • G DATA Antivirus for Mac OS X
    • Védelem az interneten
      • G DATA VPN
  • CÉGEKNEK
    • VÍRUSVÉDELEM
      • G DATA Endpoint Protection
      • G DATA Client Security
      • G DATA Antivirus
      • G DATA Levelezésvédelem
      • Termékek áttekintése és rendszerkövetelmények
    • INFORMÁCIÓK
      • Általános tudnivalók
      • Licencpolitika
      • Árajánlatkérés
      • Esettanulmányok
      • Vállalati demó igénylése
      • Partnereink
  • VÁSÁRLÁS
  • LETÖLTÉS
  • TESZTEK
  • HÍREK
  • G DATA
  • Segítség
  • Viszonteladóknak
  • Fiókom
0

0 Ft

✕
  • Főoldal
  • Hírek és blogbejegyzések
  • Blogbejegyzés
  • G DATA Threat Report: A Qbot felváltja az Emotet-et

G DATA Threat Report: A Qbot felváltja az Emotet-et

2021. 05. 28.
Kategóriák
  • Blogbejegyzés
  • Vállalati hírek
Címkék
  • avemariarat
  • emotet
  • kártevő
  • njrat
  • qbot

A G DATA legfrissebb jelentése szerint a kiberbűnözök megtalálták az Emotet helyettesítőjét, és jelenleg a Qbot minden negyedik támadásban érintett. A cégek elleni támadások aránya 60 százalékkal nőtt.

Míg a magánszemélyek esetében az elhárított kibertámadások száma keveset változott – 1,9 százalék volt a növekedés az elmúlt évben –, a vállalatok esetében jelentősen növekedett. Egy év alatt, 2020 első negyedéve és 2021 első negyedéve között 61,7 százalékkal bővült a vállalatokat célzó támadások száma. Ez az időszak magába foglalja az Exchange szerverek elleni jelentős számú támadásokat is, amelyek komoly gondokat okoztak – és fognak még okozni – a vállalatoknak.

A koronavírus pandémia második évében a vállalatoknak még sok tennivalójuk van IT-rendszereik védelmének területén – véli Tim Berghoff, a G DATA szakértője. Az otthoni munkavégzés a kiberbűnözők malmára hajtja a vizet, akik ki is használják a lehetőséget. Az IT-menedzsereknek biztonságos infrastruktúrára kell kicserélniük a sebtében összerakott, távmunkát támogató megoldásokat

Az Emotet halott, a Qbot él

Amikor az év elején egy nemzetközi összefogás eredményeképp az Emotet hálózatot sikerült megszüntetni, a biztonsági szakértők rögtön feltették a kérdést: vajon melyik kártevő lép a multifunkciós kiberfegyver helyébe? A válasz: a Qbot. Az adatok az mutatják, hogy a Qbot okozza jelenleg az elhárított támadások 22 százalékát.

A Qbot eredetileg egy banki trójai volt, de a kártevőt idővel modulárisan fejlesztették tovább. Így a kártevő jelenleg féregként képes terjedni, azonosítókat lop, és vírusokat is betölt. Főként egészségügyi intézményeket, kormányzati szerveket, pénzügyi intézményeket és kereskedelmi vállalatokat támadnak a segítségével.

A támadások egyre kidolgozottabbak

A Qbot mellett szép számmal aktívak a távoli elérésű trójaiak is. A támadások több mint 30 százalékát az AveMariaRAt vagy njRAT okozta. A távoli elérésű trójai kártevők lehetővé teszik a megfertőzött számítógép távoli ellenőrzését, anélkül, hogy ezt a felhasználó észrevenné. A támadó többek között megnézheti az áldozat asztalát, naplózhatja a billentyű leütéseket, hozzáférhet a kamerához, ellophatja a böngészőkben tárolt jelszavakat, feltölthet vagy letölthet fájlokat.

A jelenlegi RAT támadásokban a bűnözők szervezettebben dolgoznak, megosztják egymás között a feladatokat, modulárisan építik fel a kártevőket, hogy szolgáltatásként eladhassák azokat. Az Aggah csoport támadásának elemzésekor például kiderült, hogy először egy adathalász e-mailben aktiváltak egy kártékony makrót, majd megpróbálták kikapcsolni a védelmi megoldásokat. A kártevő megnézi, hogy milyen végpontvédelmi megoldást telepítettek a számítógépre, és annak megfelelően választja ki a következő lépést. A különböző modulokat olyan textmegosztó platformokon tárolják, mint Pastebin, és onnan hívják meg őket.

Tim Berghoff szerint a vállalatoknak az emberi tényezőre is figyelniük kell IT biztonság területén. A távmunka és a járványhelyzet komoly stresszhelyzetet jelent az alkalmazottak számára, emiatt sokkal sérülékenyebbek a támadási kísérletekkel szemben. Mivel az otthon és az iroda egymás mellett van, az emberek kevésbé vannak résen, és nagyobb valószínűséggel kattintanak egy kártevő e-mailre. Az is bonyolítja a helyzetet, hogy nincs közvetlen kapcsolatuk azokhoz a kollégákhoz, akiktől egyébként tanácsot kérhetnének.

A cikkhez a lap alján tud hozzászólni, és mások hozzászólásait is ott olvashatja.

Ha tetszett a cikk:

Megosztás

Ne felejtsen el feliratkozni hírlevelünkre:

Megosztás

További cikkek

2025. 05. 30.

AI segítségével próbálták meg Trump kabinetfőnökét megszemélyesíteni


Tovább
2025. 05. 30.

Google Naptáron keresztül támadtak állami célpontokat kínai hackerek


Tovább
2025. 05. 30.

Megjelent az AsyncRAT trójai Rust nyelven újraírt változata


Tovább

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Keresés a cikkek között

Legújabb cikkek

  • 0
    AI segítségével próbálták meg Trump kabinetfőnökét megszemélyesíteni
    2025. 05. 30.
  • 0
    Google Naptáron keresztül támadtak állami célpontokat kínai hackerek
    2025. 05. 30.
  • 0
    Megjelent az AsyncRAT trójai Rust nyelven újraírt változata
    2025. 05. 30.
  • 0
    Az FBI és az Europol megzavarta a több mint 10 millió aktív fertőzésért felelős Lumma kártevő hálózatát
    2025. 05. 22.
  • 0
    A Meta szerint WhatsApp üzeneteken keresztül támadtak meg újságírókat 
    2025. 02. 1.

Értesüljön híreinkről

Válassza ki, hogy milyen hírek érdeklik Önt:

Kategóriák

  • Blogbejegyzés
  • Lakossági tudásbázis
  • Sajtóközlemény
  • Vállalati hírek
  • Vállalati tudásbázis
  • Viszonteladói hírek

Címkék

adathalászat adatszivárgás adatvédelem Adobe Android Apple BankGuard Bitcoin botnet csalás deepray Facebook fbi G DATA GDPR Google hacker Instagram iOS IOT iPhone Jelszó kiberháború kibertámadás koronavírus Kriptovaluta kártevő kémprogram Linux Management Server mesterséges intelligencia MI Microsoft Oroszország OS X Patch Management spam sérülékenység torrent trójai Ukrajna Virus Bulletin Windows zsarolóvírus átverés

Lakossági vírusirtók

Windowsos szoftverek

> G Data Antivirus

> G Data Internet Security

> G Data Total Security

Andoridos szoftverek

> G Data Internet Security for Android

OS X (Mac) szoftverek

> G Data Antivirus for Mac

Vállalati antivírus

Vállalati vírusvédelem

> G Data EndpointProtection

> G Data ClientSecurity

> G Data AntiVirus

Levelezésvédelem

> G Data Levelezésvédelem

Hasznos linkek

Facebook és Twitter

> Csatlakozzon hozzánk a Facebookon

> Iratkozzon fel hírlevelünkre

> Vírusirtó tesztek

> Affiliate Partner Program

Kapcsolat

Elérhetőségek

> Terméktámogatás

G Data e-mail címE-mail címünk:

tamogatas (kukac) virusirto.hu

G Data telefonszámTelefonszámunk:

+36 800 88 528

H-P, 11.00 – 16.00

Nemzetközi terméktámogatás:

+36 1 999 6709
(angol és német nyelven, 0-24)


A G Data vírusirtó szoftverek díjai

Felhasználási feltételek és impresszum | Adatkezelési tájékoztató | Sajtókapcsolat |© Vírusirtó.hu - G Data Antivirus

✕

Belépés

Elfelejtett jelszó?

Fiók létrehozása?

G DATA Magyarország
Sütik kezelése

A legjobb élmény biztosítása érdekében olyan technológiákat használunk, mint a sütik az eszközadatok tárolására és/vagy eléréséhez. Ha beleegyezik ezekbe a technológiákba, akkor olyan adatokat dolgozhatunk fel ezen az oldalon, mint a böngészési viselkedés vagy az egyedi azonosítók. A hozzájárulás elmulasztása vagy visszavonása bizonyos funkciókat és funkciókat hátrányosan érinthet.

Funkcionális Always active
A technikai tárolás vagy hozzáférés feltétlenül szükséges a felhasználó által kifejezetten kért meghatározott szolgáltatás igénybevételének lehetővé tételéhez, vagy kizárólag a kommunikáció elektronikus hírközlő hálózaton történő továbbításának végrehajtásához.
Preferenciák
A technikai tárolás vagy hozzáférés a felhasználó által nem kért preferenciák tárolásának legitim céljához szükséges.
Statisztika
Az a technikai tárhely vagy hozzáférés, amelyet kizárólag statisztikai célokra használnak. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
A technikai tárhely vagy hozzáférés szükséges ahhoz, hogy felhasználói profilokat hozzanak létre reklámküldéshez, vagy hasonló marketing célból követhessék a felhasználót egy webhelyen vagy több webhelyen.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}