G DATA kliens debug logjának rögzítése hibaelhárítási célokra

Amennyiben ismeretlen hiba történik egy kliensen, szükséges lehet a G DATA kliens működésének naplózása hibaelhárítási célból, valamint információk összegyűjtése a kliensről.

Általánosságban az alábbiakat kérjük ahhoz, hogy megfelelő terméktámogatást tudjunk nyújtani:

  1. Adja meg az érintett kliens operációs rendszerének, valamint az érintett alkalmazásoknak (például MS Outlook) pontos verziószámait.
  2. A futtatás segítségével futtassa az msinfo.32 alkalmazást, majd a “Mentés” segítségével mentse le a rendszerinformációs fájlt (.nfo kiterjesztéssel), és küldje el a terméktámogatásunknak.
  3. Debuggolja a klienst az alábbiak szerint:

A G DATA szoftverek debuggolásával több cikk foglalkozik a G DATA nemzetközi tudásbázisában, ezeket javasoljuk áttekinteni.

Kliens debuggolása

A debuggoláshoz először töltse le a DebugView egy példányát az alábbi weboldalról: https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/debugview

Indítsa el az alkalmazást rendszergazdaként (jobb klikk, futtatás rendszergazdaként!).

Futtassa a DebugView alkalmazást, és engedélyezze a “Capture GlobalWin32” beállítást a “Capture” menüben.

A menüben az “óra ikon”, vagy a Ctrl+T billentyűk megnyitásával nyissa meg az időbeállításokat, és állítsa át a “milliseconds”-ről “real time”-ra.

A G DATA különböző funkcióinak debuggolásához ezután regisztrációs bejegyzéseket kell létrehoznunk. Ezeket minden esetben DWORD értékként hozza létre, (32bit), és nevezze el “DebugLevel”-nek. Rendeljen hozzá “7”-es értéket, és válassza a decimális bázis értéket.

Ha több G DATA funkció működését szeretnénk debuggolni, akkor ezt egymás után kell megtennünk, úgy, hogy létrehozzuk az első funkcióhoz tartozó regisztrációs bejegyzéseket, majd a következő funkció debuggolása előtt ezeket töröljük, és a gépet a kettő között újraindítjuk.

Az összegyűjtött logokat mindig .log kiterjesztéssel le kell mentenünk a DebugView segítségével.

A G DATA kliens általános működésének debuggolásához az alábbi bejegyzéseket kell létrehoznunk:

  • HKLM\SOFTWARE\G DATA\AVKClient\ (32bit OS)
  • HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\G DATA\AVKClient (64bit OS)

Ezeket minden esetben DWORD értékként hozza létre, (32bit), és nevezze el “DebugLevel”-nek. Rendeljen hozzá “7”-es értéket, és válassza a decimális bázis értéket. Ezután indítsa újra a gépet! 

A G DATA email védelmi funkciójának debuggolásához az alábbi bejegyzéseket kell létrehoznunk:

  • HKLM\SOFTWARE\G DATA\AVKMail (32bit OS)
  • HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\G DATA\AVKMail (64bit OS)

Ezeket minden esetben DWORD értékként hozza létre, (32bit), és nevezze el “DebugLevel”-nek. Rendeljen hozzá “7”-es értéket, és válassza a decimális bázis értéket. Ezután indítsa újra a gépet! 

A G DATA proxy funkciójának debuggolásához az alábbi bejegyzéseket kell létrehoznunk:

  • HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\G DATA\AVKProxy (32bit OS)
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\G DATA\AVKProxy (64bit OS)

Ezeket minden esetben DWORD értékként hozza létre, (32bit), és nevezze el “DebugLevel”-nek. Rendeljen hozzá “7”-es értéket, és válassza a decimális bázis értéket. Ezután indítsa újra a gépet! 

Miután létrehozta a megfelelő regisztrációs bejegyzést, és újraindította a gépet, indítsa el ismét a DebugView alkalmazást rendszergazdaként, és hagyja azt futni. Ha még nem tette meg, akkor engedélyezze a “Capture GlobalWin32” beállítást a “Capture” menüben.

Hagyja futni a DebugView alkalmazást mialatt végrehajtja a problémát általában kiváltó műveleteket. Ismételje meg ezt a műveletet néhány alkalommal, hogy elegendő naplófájlt gyűjtsön össze.

Mentse el a létrehozott naplófájlokat, és küldje el nekünk az msinfo fájllal együtt.

FONTOS, hogy a debug információk rögzítése után ne felejtse el törölni a fentiek szerint létrehozott regisztrációs bejegyzéseket annak érdekében, hogy a debug logok folyamatos gyűjtésével ne terhelje folyamatosan a gépet.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük