Amennyiben ismeretlen hiba történik egy kliensen, szükséges lehet a G DATA kliens működésének naplózása hibaelhárítási célból, valamint információk összegyűjtése a kliensről.
Általánosságban az alábbiakat kérjük ahhoz, hogy megfelelő terméktámogatást tudjunk nyújtani:
- Adja meg az érintett kliens operációs rendszerének, valamint az érintett alkalmazásoknak (például MS Outlook) pontos verziószámait.
- A futtatás segítségével futtassa az msinfo.32 alkalmazást, majd a “Mentés” segítségével mentse le a rendszerinformációs fájlt (.nfo kiterjesztéssel), és küldje el a terméktámogatásunknak.
- Debuggolja a klienst az alábbiak szerint:
Kliens debuggolása
A debuggoláshoz először töltse le a DebugView egy példányát az alábbi weboldalról: https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/debugview
Indítsa el az alkalmazást rendszergazdaként (jobb klikk, futtatás rendszergazdaként!).
Futtassa a DebugView alkalmazást, és engedélyezze a “Capture GlobalWin32” beállítást a “Capture” menüben.
A menüben az “óra ikon”, vagy a Ctrl+T billentyűk megnyitásával nyissa meg az időbeállításokat, és állítsa át a “milliseconds”-ről “real time”-ra.
A G DATA különböző funkcióinak debuggolásához ezután regisztrációs bejegyzéseket kell létrehoznunk. Ezeket minden esetben DWORD értékként hozza létre, (32bit), és nevezze el “DebugLevel”-nek. Rendeljen hozzá “7”-es értéket, és válassza a decimális bázis értéket.
Ha több G DATA funkció működését szeretnénk debuggolni, akkor ezt egymás után kell megtennünk, úgy, hogy létrehozzuk az első funkcióhoz tartozó regisztrációs bejegyzéseket, majd a következő funkció debuggolása előtt ezeket töröljük, és a gépet a kettő között újraindítjuk.
Az összegyűjtött logokat mindig .log kiterjesztéssel le kell mentenünk a DebugView segítségével.
A G DATA kliens általános működésének debuggolásához az alábbi bejegyzéseket kell létrehoznunk:
- HKLM\SOFTWARE\G DATA\AVKClient\ (32bit OS)
- HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\G DATA\AVKClient (64bit OS)
Ezeket minden esetben DWORD értékként hozza létre, (32bit), és nevezze el “DebugLevel”-nek. Rendeljen hozzá “7”-es értéket, és válassza a decimális bázis értéket. Ezután indítsa újra a gépet!
A G DATA email védelmi funkciójának debuggolásához az alábbi bejegyzéseket kell létrehoznunk:
- HKLM\SOFTWARE\G DATA\AVKMail (32bit OS)
- HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\G DATA\AVKMail (64bit OS)
Ezeket minden esetben DWORD értékként hozza létre, (32bit), és nevezze el “DebugLevel”-nek. Rendeljen hozzá “7”-es értéket, és válassza a decimális bázis értéket. Ezután indítsa újra a gépet!
A G DATA proxy funkciójának debuggolásához az alábbi bejegyzéseket kell létrehoznunk:
- HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\G DATA\AVKProxy (32bit OS)
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\G DATA\AVKProxy (64bit OS)
Ezeket minden esetben DWORD értékként hozza létre, (32bit), és nevezze el “DebugLevel”-nek. Rendeljen hozzá “7”-es értéket, és válassza a decimális bázis értéket. Ezután indítsa újra a gépet!
Miután létrehozta a megfelelő regisztrációs bejegyzést, és újraindította a gépet, indítsa el ismét a DebugView alkalmazást rendszergazdaként, és hagyja azt futni. Ha még nem tette meg, akkor engedélyezze a “Capture GlobalWin32” beállítást a “Capture” menüben.
Hagyja futni a DebugView alkalmazást mialatt végrehajtja a problémát általában kiváltó műveleteket. Ismételje meg ezt a műveletet néhány alkalommal, hogy elegendő naplófájlt gyűjtsön össze.
Mentse el a létrehozott naplófájlokat, és küldje el nekünk az msinfo fájllal együtt.
FONTOS, hogy a debug információk rögzítése után ne felejtse el törölni a fentiek szerint létrehozott regisztrációs bejegyzéseket annak érdekében, hogy a debug logok folyamatos gyűjtésével ne terhelje folyamatosan a gépet.