A G Data válallati termékei gateway szinten (központilag), valamint a kliensek szintjén (lokálisan) is képesek védelmezni az e-mail forgalmat. Az alábbiakban a kliens szintű e-mail védeleem beállításait ismertetjük.
A kliens oldali e-mail védelemnek két különböző funkciója van, melyek átvizsgálják az e-maileket.
Az első az Outlook protecion (Outlook pluginnel). A második a port szintű védelem.
Ha a Management Serveren kikapcsoljuk teljes e-mail védelmet (az admin felületen a Client Settings / Email alatt, az első opció segítségével), akkor mindkét e-mail védelmi funkciót kikapcsoljuk, így mind az Outlook plugin, mind pedig a portszűrés kikapcsolásra kerül.
Amennyiben csak az Outlook védelmet (Outlook protection) kapcsoljuk ki, úgy az Outlook plugin kerül kikapcsolásra, de a portszűrés továbbra is át fogja vizsgálni a levelezést.
Ha csak a portszűrést (port detection) kapcsoljuk ki, akkor pedig az Outlook plugin marad továbbra is aktív.
A portszűrés technológiai okok miatt a 110/143/25-ös portokat tudja szűrni, az SSL portok szűrése nem lehetséges. A kliensoldali portszűrés bekapcsolására csak akkor van szükség, ha a klienseken Thunderbird, Outlook Express vagy más levelezőprogram fut. Ha Outlookot használunk, a portszűrést ki lehet kapcsolni, mivel az Outlook plugin át fogja vizsgálni a levelezést – attól függetlenül, hogy az Outlook milyen portokat használ a levelezésre.
Így amennyiben a kliensek Exchange szerverhez kapcsolódva töltik le a leveleket, az Outlook plugin használata javasolt a kliens oldalon, központilag pedig az Exchange levelezőszerverbe beépülő plugin használata javasolt.