Egyszerű, átlátható védelem

G DATA Antivírus Esettanulmány

A Szent Miklós Általános Iskolában közel száz diák folytatja tanulmányait, s a több mint nyolcvan számítógépből közel ötvenet a diákok használnak mindennap, reggeltől estig. Az iskolának olyan védelemre volt szüksége, amely nem csak a külső támadásoktól óv, hanem a gyermekek által elkövetett hibákat is képes kijavítani, a károkat képes megelőzni.

Háttér

A számítástechnikai eszközük mindennap ki vannak téve a mára már milliós nagyságrendben megírt kártevők fertőzésének. Még a legnagyobb figyelem és óvatosság mellett is előfordulhat, hogy egy számítógép vírusos lesz, s ez fokozottan igaz az olyan gépekre, amelyet többen használnak. A Szent Miklós Általános Iskolában közel száz diák folytatja tanulmányait, s a több mint nyolcvan számítógépből közel ötvenet a diákok használnak mindennap, reggeltől estig. Az iskolának olyan védelemre volt szüksége, amely nem csak a külső támadásoktól óv, hanem a gyermekek által elkövetett hibákat is képes kijavítani, a károkat képes megelőzni. “A gyermekek ugyanis nehezen viselik a korlátozást, és meglepő ügyességet tanúsítanak az számítástechnikai eszközök használati szabályainak a kijátszásában” – mondta Gulyás László rendszergazda.

A kihívás

A magyar oktatási rendszer néhány évvel ezelőtti átszervezése előtt az intézmény önállóan gazdálkodott, és saját maga vette meg a vírusirtó programokat. A gépenként és évente néhány ezer forintba kerülő vírusvédelmet mindig ki tudta gazdálkodni az iskola. Az intézmények önálló gazdálkodásának megszűnése után erre nem volt lehetőség. Tovább nehezítette a helyzetet, hogy olyan megoldást kellett választani, amely a közel tízéves számítógépeket is csak annyira terheli le, hogy továbbra is használhatóak maradjanak. Gyakori volt, hogy a számítógépre települt károkozók miatt az elektronikus levelezésük ellehetetlenült, mert felkerültek spamlistákra. Ilyenkor többnapos munkába került, hogy megkeressék a spamküldő szoftverrel megfertőzött számítógépet.

Gulyás Lászlónak nehéz feladatot kellett tehát megoldani, amikor tavaly lejártak a korábban használt vírusvédelem licencei. Bár a korábbi megoldással elégedettek voltak, az új helyzet miatt egy másik vírusirtó program kiválasztását nem lehetett halogatni. Több IT-biztonsági társaságtól kértek ajánlatot. A kiválasztásnál feltétel volt, hogy a biztonsági megoldás rendelkezzen központi felügyelettel, s hogy az ne„pilótavizsgás”, hanem egyszerűen kezelhető vezérlőfelülettel rendelkezzen. A kiválasztásnál fontos szempont volt még, hogy a világhálón fellelhető teszteken jól szerepeljen a szoftver, hiszen ez egyfajta garancia arra, hogy jó minőségű szoftvert vásároljanak. Gulyás László elmondta, hogy a kiválasztásnál arra is figyelemmel voltak, hogy a fejlesztő társaság ne egy„noname”vállalkozás legyen, hogy hosszú távon is számíthassanak a szoftver védelmére, hiszen ekkora gépszám mellett már komoly munka lecserélni egy vírusirtót a másikra. Mindent összevetve a német fejlesztésű G Data megoldására esett a választás.

A megoldás

A G Data kiválasztásában a már-már hihetetlenül rugalmas licencelési politika és a központi menedzsment letisztultsága döntött. Az átállás a G Data rendszerére gyorsan, néhány nap alatt, szinte gondok nélkül lezajlott. Bármilyen gond adódott a telepítés közben, a német társaság magyarországi támogató csapata gyorsan reagált, és korrekten segítették megoldani a gondokat. Korábban és most is rengeteg vírus próbálkozik feltelepülni az iskola számítógépeire. Napi rendszerességgel kapnak vírusos leveleket. Már több mint egy éve élvezik a G Data védelmét, és tökéletesen megvannak vele elégedve.

Gulyás László szerint mióta a német biztonsági terméket használják, egyszer sem kerültek fel spamlistára. A vírusirtó program részletes leírást küld minden fertőzési kísérletről, hogy mikor történt az incidens, s hogy melyik gépen, hol található a kártevő. Beállítástól függően vagy önműködően elhárítja a fertőzést, vagy a központi felületen a rendszergazda intézkedhet, hogy mi legyen a rosszindulatú szoftver sorsa.

“Nagyon nagy segítség a korábbiakhoz képest, hogy a központi menedzsment segítségével szűrhetjük a gyerekekre káros hatású oldalakat. Ugyancsak használjuk az alkalmazásszűrést is, amellyel ki lehet zárni azoknak a programoknak a használatát, amelyekre nem adunk engedélyt a gyermekeknek. Ilyenek például a torrent letöltő programok. Nem bántuk meg, hogy lecseréltük a korábban használt vírusvédelmi programot, a G Data megoldása nem csak az árában, de a teljesítményében is megelőzi azt, azaz kevesebb erőforrás felhasználásával is egyértelműen jobban véd” – mondta Gulyás László.

Előnyök

A Szent Miklós Általános Iskola 2013 közepe óta használja a G Data vírusvédelmét, és már a beszerzésnél jelentős költségmegtakarítást értek el, mert a kiválasztott rendszernél minden más ajánlat drágább volt. “Nagyon megnyugtató és sokat jelent nekünk, hogy költséghatékonyan és biztonságosan tudjuk üzemeltetni még az elavult számítógépeinket is” – hangsúlyozta az intézmény rendszergazdája.

A Szent Miklós Általános Iskola, EGYMI, Kollégium és Gyermekotthon

A Szent Miklós Általános Iskola, egységes gyógypedagógiai módszertani intézmény (EGYMI), Kollégium és Gyermekotthont 1926-ban alapították. Az intézményben 90 fő iskolai, 31 fő kollégiumi, 40 fő gyermekotthoni és 14 fő lakásotthoni férőhely van. A kollégium az iskolába járó 31 gyermek számára nyújt elhelyezést, ellátást, nevelést, fejlesztést, míg a gyermekotthon és a lakásotthonok otthont nyújtó ellátást biztosítanak a gyermekvédelmi gondoskodásba vett gyermekek számára. Az iskola sajátos nevelési igényű, tanulásban akadályozott, integráltan nevelhető, értelmileg akadályozott és autista gyermekek alapiskoláztatását végzi 1–8. évfolyamokon. Az intézmény személyi és tárgyi feltételekben jól ellátott az iskola – jelentette ki Marton Tiborné igazgatónő. Mint elmondta, az iskola alapvető célja, hogy a gyakran halmozottan hátrányos helyzetben lévő tanulói, kollégistái képesekké váljanak a konstruktív életvezetésre, az általános emberi értékek és normák befogadására és betartására, s hogy a személyiségük a lehető legharmonikusabbá váljon. „Arra törekszünk, hogy a gyermekek felnőve kiegyensúlyozott, tartalmas életet élhessenek”– foglalta össze az igazgatónő.

Az esettanulmány PDF formátumban letölthető innen: