A G DATA Management Console-ban a kliensek egyedi AES kulccsal azonosítják magukat, hogy megkapják a szignatúra frissítéseket. Két klienshez (vagy ugyanahhoz a klienshez két néven) nem tartozhat ugyanaz az AES kulcs, mert ebben az esetben a kliens(ek) nem kapják meg a frissítéseket.
Ha szeretnénk átnevezni egy klienst az Active Directory-ban, a helyes eljárás az, ha először megszüntetjük a kapcsolatot a kliens csoportja és a G DATA Management Console csoportja között (szétlinkeljük a csoportot az AD csoporttól).
Ezután az adott klienst töröljük a G DATA Management Console-ból. A harmadik lépésben a klienst átnevezhetjük az Active Directoryban, majd a negyedik lépésben ismét létrehozhatjuk a linket az AD Group és a G DATA Management Console klienscsoportja között. Így a kliensnek automatikusan meg kell jelennie a G DATA konzolban az új nevével.
Ha a fenti lépéseket nem tettük meg, csak átneveztük a klienst az Active Directoryban, úgy a kliens megpróbál az új nevével bejelentkezni a G DATA Management Consoleba, de mivel ugyanaz az AES kulcs tartozik hozzá, mint a régi nevéhez, a konzol nem fogja lehetővé tenni a számára a frissítések letöltését. Ez azt eredményezi, hogy nincs kapcsolat (no connection) a Management Console és a kliens között.
Amennyiben ez a helyzet, lehetséges, hogy az G DATA Management Server adatbázisa korrupttá válik, és ebben az esetben csak egy új adatbázis nyitásával tudjuk újracsatlakoztatni a klienseket. Alternatív megoldásként meg lehet próbálni, hogy a G DATA Management Consolet szétlinkeljük az AD-től, majd töröljük az összes klienst a Management Console-ból. Ezután újraindítjuk a G DATA Management Servert, majd ismét létrehozzuk a kapcsolatot az AD-vel, és hagyjuk, hogy a kliensek visszajelentkezzenek.
Megoldást jelent a kliensekről a kliensvédelem eltávolítása AV-Cleaner segédprogram használatával, majd a védelem újratelepítése. Ebben az esetben viszont a hibaelhárítást a kliensoldalon kell megtennünk.