A Facebook megpróbálja csökkenteni a spamek mennyiségét a hírfolyamon

A Facebook bejelentette, hogy erőfeszítéseket fog tenni – konkrétan megváltoztatja a hírfolyam algoritmusát – annak érdekében, hogy meggátolja a spam jellegű tartalom terjedését az oldalon.

„Bejelentünk egy sor fejlesztést a hírfolyam kapcsán, hogy csökkentsük azoknak a történeteknek a számát, amelyek arról szólnak, hogy a felhasználóink folyton olyan dolgokba ütköznek, amelyeket egyáltalán nem akarnak látni”, tette közzé a Facebook a bejelentésében.

„A legtöbb ilyen történetet az oldalak publikálják, amelyek szándékoltan próbálják elárasztani a hírfolyamot, hogy jóval nagyobb megjelenéshez jussanak, mint normálisan juthatnának.”

A hírfolyam algoritmus három témára fog fókuszálni: a „like-csali” gyakorlatra, az ismétlődő tartalom csökkentésére és a spam jellegű linkekre, amelyek kattintásra próbálják bírni a felhasználókat.

„like-csali” az oldalak lájkolására próbálja rávenni az embereket, még jutalmat és egyéb ösztönzőket is ígér, ha valaki így tesz. Természetesen minél több lájkja van egy oldalnak, annál magasabban rangsorolódik a Facebook hírfolyamában.

Az új változtatásokkal az is megoldható lesz, hogy megszabaduljunk az ismétlődő tartalmaktól, amely a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy sztori csak egyszer fog elénk kerülni, a vírus módjára terjedő cikkek helyett, amelyeket számtalan felhasználó bejegyzéseiben is láthattunk eddig.

És végül, de talán legfontosabbként az oldal harcolni fog a kártevők ellen, le fognak csapni az olyan linkekre, amely a felhasználókat félrevezető módon olyan oldalakra viszik, amelyek hirdetésekkel vagy spammel vannak tele.

Forrás: Facecrooks, Digitaltrends

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

A Facebook megpróbálja csökkenteni a spamek mennyiségét a hírfolyamon
A weboldalon sütiket (cookie) használunk, melyek segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával elfogadja Adatkezelési tájékoztatónkat.